visa - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu visa - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

visa

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

26 Juni 2015 | Ghana, Nandom

Visa’s Ghana – Nederland

Het gaat werkelijk een soap worden , hoe krijg ik een visa of hoe verleng ik een visa.
Irma en Natascha zijn naar Den haag geweest voor hun visa. Het zal toch eens zonder troubles gaan.
Alle namen, boxnummers, foto’s , gele boekje, ticket, dan moet het toch lukken.
Of ze een adres van de personen, genoemd in de aanvraag , heeft. Er zijn gen adressen in Ghana!!
Sinds afgelopen jaar hebben ze straatnamen, maar geen nummers. Het is allemaal mooi voor de buitenwereld, maar dat gaat niet werken hier. Niet zoals ze in Den Haag willen. Het lukt Irma niet om uitgelegd te krijgen dat er geen adressen zijn. Ze kunnen Ghana ook even bellen misschien, dan weten ze meteen dat hun vraag nonsens is. Nee, nee ze mogen niet bellen, laat me niet lachen. Maar goed , zo schiet het niet op. Ik bel Jerry voor zijn straatnaam : Doodoostreet in Wa. De chief van nandom , dat weet ik dan wel. Pres. Millslink nr 1. De chief heeft altijd nummer 1. Maar ik heb geen nummer van jerry. Uiteindelijk, appt Irma weer , zonder nummer geen visa, zullen we een nummer verzinnen dan maar. Er is geen ander optie dus dan te liegen. Een leugentje om bestwil denk ik maar. Vanaf deze week woont Jerry in de Doodoostreet nummer 4. Ik laat hem dat wel even weten, voor meer volunteers, die een visa willen.
En ze hebben hun visa. Ben benieuwd ho moeilijk ze het willen maken voor Stephan , Marieke en Pieter-Bas. Ik wacht geduldig af. Hoewel geduldig, mijn geduld is zo’n beetje op. Elke keer dat gezeik.

Ik was in Wa en dacht , ga meteen voor mijn visa, de residence permit, omdat ik hier een jaar ben.
JE mag 3 x je visa verlengen, zo elke 60 dagen. Daarna heb ik een probleem, ik moet dan het land uit en terugkeren . Kan dan de procedure van 3 x weer starten. Maar deze optie is te omslachtig. Een residence permit lost dit probleem op. Volle goede moed ga ik met Jerry naar Immigration, met mijn papieren. We zijn begin van het jaar al geweest voor info.
Doodleuk wordt er gemeld , dat dit niet voldoende is. Ik heb nodig : een gezondheidsverklaring (vanuit NL volgens de beambte ) en een bewijs van goed gedrag van de politie NL. Van die gezondheidsverklaring uit NL , maakt me al aan het lachen. Ik kan in een halfjaar hier allang allerlei ziektes hebben opgelopen, dus dat zeg ik maar even. Daarnaast willen ze de schuld in jouw schoenen schuiven. IK zal wel iets anders hebben aangevraagd. Dat ergert me en laat ze dat ook duidelijk weten. Ik ben gekke Henkie niet, weet heus wel wat ik aanvraag. Jerry staat me bij en is ook geïrriteerd. Maar goed we mogen naar de baas in charge. Hij is erg duidelijk, ik heb idd een gezondheidsverklaring nodig, maar up to date ( lijkt me idd logisch ) en bewijs van goed gedrag uit NL. Hoe kom ik daar aan als ik in Ghana ben. Hij geeft me mogelijkheden , maar kan met alles niet mee. Ik leg uit dat het wel erg vervelend is dat elke keer er andere info wordt gegeven. Hij probeert zich te verdedigen natuurlijk. Het personeel is niet van immigration zelf. Jammer dan, maar laat ze hun werk doen en allemaal met dezelfde info. Als bij mij op de afdeling een nurse komt , die niet competent is ,sturen we die naar huis. Excuus op excuus volgt . Waarom ik niet op de paylist sta van het ziekenhuis?? Omdat ik niet betaald wordt , omdat ik volunteer ben. Een hele rij van ditjes en datjes volgen. Ik ben er klaar mee. Ik val jullie er niet meer mee lastig.
Ik heb het geluk dat mijn visa tot augustus is verlengd in maart, Dus ik kan nog 2 x mijn visa verlengen en red ik het dus net. De residence permit laten we voor wat het is . Volgend jaar misschien.
Jerry gaat deze week nog naar de grote baas voor info, zodat alle vrijwilligers die nog komen , deze problemen bespaard blijft. Ben blij dat Jerry er bij was, en dat hij het ook niet eens was met hun aantijgingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 234236

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: