Afscheid Emmanuel - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Afscheid Emmanuel - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Afscheid Emmanuel

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

28 Augustus 2014 | Ghana, Nandom

Hallo lieve belangstellende,

Om mijn boek compleet te maken, moet dit er in.
Jullie hebbeb de verhalen van Emmanuel gevolgd en toen ik vertrok was hij net ontslagen uit het ziekenhuis. Met medicatie voor zijn TBC naast die voor zijn HIV weer terug naar zijn oma in het dorp. Wilde weer graag naar school natuurlijk.
Ik was nog maar ruim een week thuis toen Jerry mij belde met slecht nieuws. Ik hoorde het meteen aan zijn stem en was niet verbaasd te horen dat Emmanuel was overleden. Dat hij geen kans had dit te overleven was bekend en mijn verdriet is groot. Hij was mijn grote kleine man. Een vechter, altijd vrolijk, altijd optimistisch.
Hij was niet thuis. Een paar dagen na zijn ontslag is hij naar het zuiden gereisd, naar een tante. Daar is hij overleden.
Dit bracht een hoop problemen met zich mee. Er was geen geld om hem terug naar Baseble te brengen, ook geen geld voor een kist om hem te begraven. Gauw maar wat overgemaakt.Het zal niet zo zijn dat hij geen waardige begrafenis krijgt. Oma kon afreizen naar het zuiden om afscheid te nemen van haar oogappel.
Dus als ik er weer ben op bezoek naar oma, die elke keer als ze jerry ziet, hem verteldmij te bedanken voor wat ik voor Emmanuel heb gedaan. Het was een kleine moeite en zijn dankbaarheid, zijn grote ogen en big smile hebben gemaakt dat ik hem nooit vergeet.

liefs carmen

• 28 Augustus 2014 - 21:26

Elisa:

Mooi geschreven carmen. En nog mooier dat je dit voor hem heb kunnen doen.
    Toppertje ben je x

• 29 Augustus 2014 - 12:03

Liesbeth Uit Breda:

ja, Carmen, zo gaat dat dan hee. Blij, ontslagen te worden, met toekomst in het vooruitzicht, en dan dit. Misschien was het joch zieker dan men wist. Verlost voor heel veel nare dingen die hem misschien waren overkomen. Sterkte meid. x ikke

• 30 Augustus 2014 - 10:15

Marjan:

een gul en ruim hart doet veel met mensen. Voor ons soms een kleine opgave wat zo'n enorme dankbaarheid oplevert.
    Jouw hart ligt daar, bij al die mooie mensen...
    XXX

• 30 Augustus 2014 - 15:17

Ilona Suurs:

Heel mooi! Wat ben je toch een kanjer!

• 10 September 2014 - 09:39

Suzanne:

Wat ben je toch een mooi mens en wat bewonder ik je daarom!
    Een prachtig gebaar lieve Carmen.
    xxx