Radio is meer dan muziek alleen - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Radio is meer dan muziek alleen - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Radio is meer dan muziek alleen

Blijf op de hoogte en volg carmen

21 November 2013 | Ghana, Nandom

Na een dagje werken weer, samen met Bertrand naar het radiostation, VON, voice of Nandom. Bertrand ,pleeg op surgical, is dj op het radiostation. Een paar keer per week zorgt hij voor een uurtje muziek. Hij geniet er volop van. Een mooie hobby naast het werk. Hij stelt alles zelf samen, Dj Bert. Er zijn ook uitzendingen ,waar over bepaalde onderwerpen gediscussieerd kan worden, en waar je verzoeknummers kunt aanvragen. Maar nog belangrijker, je kunt via de radio mededelingen doen. Bv. Als er een begrafenis is, kun je dit via de uitzending laten weten aan Nandom en omgeving. Ze kennen hier niet een rouwbrief. Zo zie je ook de aankondiging op een boom/bord langs de weg hangen. En natuurlijk gaat het van mond tot mond. De aanvragers komen dus langs het radiosation met hun aanvraag. Gisteren , 21-11 , een verzoek voor opsporing verzocht. Een meisje van 12 jaar is sinds 15 -11 niet meer thuis gekomen. Dit is bij de politie gemeld en deze verwijzen dan door. Je betaald een paar cedi om het te laten omroepen. Ook om iedereen te bedanken voor de steun na een overlijden en begrafenis wordt zo gemeld. En zo zie je maar dat radio meer is dan alleen muziek. Nu deze tijd , net voor Kakube, ook veel daarover natuurlijk. Groot festival, want het is een jubileum, 25 jaar Kakube. Er zijn veel mensen genodigd en er komen veel dansgroepen. Dus volgend weekend feestje, met pito ( niet voor mij) , shandy en lekker eten. En een drukte van jewelste, grote markt met van alles en nog wat te koop, van eten/drinken/kleding/ stofjes/ potten/ pannen etc.
Na ons radio-uitje naar huis om te koken. Moest veel shoppen, want mijn koelkast had het opgegeven tijdens mijn weekendje weg. Kon alles weggooien. Gelukkig vandaag een nieuwe gehad. Hoop dat deze het beter doet. Maar goed boodschappen binnen en koken voor Bertrand, rijst met groente en tonijn. Cletus heeft middag ,dus klaar om 19.30 uur. Hij schuift ook aan. Ik heb gekookt en Bert doet de afwas, ieder zijn taak, haha. Ik leer ze Nederlands voor zover het kan. “Lekker” gaat nog net, maar “ hoe gaat het “, wordt toch “hoe haat het “. Wat maakt de “ G” zo moeilijk voor ze. Ze doen hun best. De mannen naar huis en ik doe nog een spelletje op de pc. Jerry is nog in Wa dus geen yathzee. En dan naar bed , lekker slapen. De man van de security heeft zich inmiddels al gemeld. George is uit de nacht en Elvis komt er in. Wat voel ik me weer veilig, tanks a lot.
Tot de volgende keer. Liefs carmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 234038

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: