Update na mijn drukke dag - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Update na mijn drukke dag - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Update na mijn drukke dag

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

07 November 2013 | Ghana, Nandom

Update na mijn drukke dag.
Hallo allemaal. Na een nacht onrustig slapen , in de ochtend toch eerst naar de ward ondanks dat ik late dienst heb. Ben zo benieuwd naar mijn manneke. Als ik langs de afdeling loop zie ik zijn oma al zitten en ze wenkt me. Hij ligt buiten op de grond te slapen. Het gaat beter en hij heeft al wat gedronken. Zijn vader spreekt maar mondjesmaat Engels, maar we komen er wel uit. Ik ben een blij mens en ga naar huis om mijn achterstallige was te doen. Daarna even wat boodschapjes. Fiets nog even naar het dorp, want de wandeling in de middag gaat er niet van komen. Maak lekkere tomatensoep voor de lunch. Met een paar boterhammen, maakt dat ik het weer red tot vanavond 20 uur.
In mijn late dienst, zie ik dat mijn manneke lekker buiten ligt. De stroom is uitgevallen , dus erg warm binnen. Blij dat zijn moeder er nu ook is. Ik wil erg graag nu hij het zo goed doet, zijn wonden verbinden. De ghana-dust is niet goed voor deze wonden. Een infectie zou hem anders nog fataal kunnen worden. Gelukkig krijgt hij anti-biotica via infuus, maar liefst 3 soorten. Ik til hem op en breng hem naar de verbandkamer. Hij kijkt me met zijn mooie bruine ogen een beetje verdrietig aan. Ik vertel hem dat het goed komt en dat hij een sterke jongen is. Hij gaat naar school en verstaat dus wel basis Engels. Hij ondergaat het allemaal gedwee en hij ziet er weer mooi uit met een groot verband om zijn kaak en hoofd. Zo kan de gebroken kaak ook beter genezen. Draag hem weer naar zijn bed, hij is moe en legt zijn bolleke op mijn schouder. Het maakt me blij, maar ook verdrietig. Het feit dat iemand zonder aanleiding een weerloos ventje zo te lijf kan gaan. Wat moet hij bang geweest zijn, toen hij daar weerloos op de grond lag. Een trauma voor het leven.
Om 20 uur ben ik klaar en Bertrand brengt me met de motorbike naar huis. Het duurt wel even voor hij start, maar geduld is een schone zaak. Ik had al 3 keer thuis kunnen zijn ;-). Ik klim achterop, maar met mijn St. Theresajurkje is dat niet zo handig. Blij dat het donker is, want zit zo bijna in de blote kont . Lian heeft lekker gekookt, dus smullen weer. Bak daarna nog even een paar bakbananen als toetje, lekker hoor.
En zo een rustige avond, om jullie bij te praten. Lian heeft inmiddels haar luiken dicht. Is in de stoel in slaap gevallen. Lekker laten slapen dus.
Tot snel weer,xxx carmen

  • 07 November 2013 - 16:44

    Ilse:

    Hoi Carmen.
    Wat een belevenissen weer! Heftig maar ook mooi dat je daar zo'n goed werk kan doen. Zou je zo willen komen helpen!
    Ik zie je trouwens helemaal zitten achter op die moterbike, echt iets voor jou ;-)
    Ik kijk uit naar je volgende verslag. Keep up the good work!
    Liefs Ilse x

  • 07 November 2013 - 17:17

    Leonne:

    Fijn om je verhalen weer te lezen!
    Doe iedereen daar de groetjes van me!
    Xx Leonne

  • 07 November 2013 - 18:01

    Jeanette:

    jij kan wel een boek schrijven. rust goed.

  • 07 November 2013 - 18:49

    Caro:

    hallo nurse Carmen, wat fijn dat je even verteld dat het goed gaat met jouw manneke,:-), was na het lezen van je vorige verslag wel benieuwd of ie het zou gaan redden, gelukkig maar,:-):-):-) Wat een flexibiliteit heb je nodig om te werken in zo'n ziekenhuis, bewondering.

    succes, en tot schrijfs, Caro

  • 07 November 2013 - 20:40

    Ilona Suurs:

    Ik geniet van je verhalen!

  • 08 November 2013 - 12:17

    Liesbeth:

    Hai dfie Goeie carmen, zojuist in de bibliotheek jouw verslag gelezen. Is het een jong manneke ? Vlg mij heb ik het e.e.a. gemist. Mijn p.c. ligt eruit voor 14 dagen (harde scjhijf ) Hoopp van niet. Vandaar nu in de bibl. Gaat het goed met je ?? Je ventje al ontmoet ? Nou ik heb heimwee, en wil half dec weg. tot eind januari. Is er werk bij jullie voor mij ? Of in de buurt ?? Kan effe geen beslissing nemen, maar in Suniani is het huis vol van de vrijwilligers. vandaar. Nou ik wens je weer veel goeds en sterkte met de minder leuke dingen. Houwe contact xxx Ikke

  • 08 November 2013 - 22:38

    France:

    hoi lief zusterke
    gelukkig dat het manneke toch een goed vooruitzicht
    heeft ! dus daar in Ghana ook zinloos geweld !!
    we volgen je verhalen ! ga zo door lieverd
    Gr. en knuffels vanuit Someren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 234038

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: