vakantie in ghana - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu vakantie in ghana - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

vakantie in ghana

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

25 Oktober 2013 | Ghana, Nandom

Vakantie in Ghana.
Het is nog steeds vakantie houden in Ghana. Zijn vanuit Cape Coast naar Tamale gereisd. Op de meest Ghanese manier, met trotro en Ghanatime, dus lang wachten tot hij vertrekt. Het heeft dus daardoor wel lang geduurd voor we in Tamale waren, rond de klok van 22 uur. We werden opgehaald op het station. Fijn weer Alhassan te zien en bij te kunnen kletsen. Moe ,maar voldaan uiteindelijk naar bed. Na een ontbijtje naar het station om naar Mole national park te gaan. We hebben daar maar liefst ruim 3 uur gewacht tot de trotro vol was. Want ook al is er nog 1 plekje vrij , er wordt niet vertrokken. En het is hier weer aardig warm , dus blij toen we konden gaan. De weg naar Larabanga is niet de allerbeste , dus heerlijk om een bed te hebben in het park.
Vandaag safari gedaan, zowel te voet als met de jeep. Helaas geen olifanten gespot. Had het ook niet verwacht, gezien de tijd van het jaar. De regentijd is zo goed als voorbij, dus het park is voorzien van water in alle beken , rivieren en vijvers. Dus helemaal geen noodzaak om bij het hotel uit de vijver te komen drinken, toch ??! Maar de natuur is nu wel op zijn ,mooist, schitterend groen. Dus genoeg plek om je te verstoppen. Met de jeep hebben we wel meer gezien, verschillende antilopen, apen, “pumba’s “, veel vogels. Een mooie tocht. Wat ik wel mis zijn de Baboons rondom het hotel. De laatste keer waren die erg aanwezig. En liepen langs het zwembad en de hotelkamers. Nu geen aap te zien. Daarnaast heerlijk gezwommen , onze laatste luxe , voor we naar Wa vertrekken morgen. Dat wordt weer vroeg op, om rond de klok van 7.30 met de bus naar Wa te gaan. Fijn om Jerry weer te zien. Daar natuurlijk shoppen op de markt, de meiden in het ziekenhuis bezoeken en uitzien om naar Nandom te gaan. Ben er inmiddels wel aan toe. Het reizen met het openbaar vervoer is wel even genoeg geweest, haha. Gewoon lekker een ritme gaan maken, elke dag werken, naar de markt, een biertje bij de spot, kletsen , lezen, gewoon gezellig weer een beetje thuis komen. Voor Lian kan het echte werk dan beginnen. We zien er beide naar uit.
Voor jullie thuisblijvers, werk ze.
Liefs xxx carmen

• 25 Oktober 2013 - 19:45

Wieteke:

Wat een heerlijk verhaal!
    Volop genieten straks nog meer!
    Geniet ervan meis xx

• 25 Oktober 2013 - 21:20

Karen:

Genieten!! Leuk om te lezen, kan me er Vanwalleghem bij voorstellen! Liefs

• 26 Oktober 2013 - 11:33

Ellen:

wat heerlijk verhaal maar weer, wat zijn wij dan toch tijd barbaren hè! Ze hebben gewoon de tijd daar. Geniet geniet geniet de laatste uren die vakantie heten. Veel liefs Ellen xxxx

• 26 Oktober 2013 - 13:57

Jessica:

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met je! Is weer even wennen aan het land en het reizen natuurlijk. Geniet van dit mooie avontuur in "jouw Ghana "!!! Blijf je volgen via de verslagen.

• 26 Oktober 2013 - 23:53

Suus:

Heerlijk geschreven weer, goede reis naar Nandom en geniet van de 'thuiskomst'!