de tijd gaat snel - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu de tijd gaat snel - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

de tijd gaat snel

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

04 Februari 2017 | Ghana, Nandom

De tijd gaat snel.

De tijd gaat snel. Januari weer voorbij.
Het wordt hier nu elke dag warmer, de nachten nog fris.
De weersvoorspellingen lopen hier erg uiteen. Het zuiden 80 % kans op regen met hoge luchtvochtigheid en hier 0 % kans op regen en lage luchtvochtigheid , 11 %.En inderdaad Kwame belt om te vertellen dat het bij hem regent. Ik vraag hem een beetje te sturen. Maar ik wil zo graag hier zijn dus moet ik het nemen zoals het komt, plaagt hij dan. Als ik wil kan ik bij hem zijn. Misschien toch nog even plannen. Hij gaat binnenkort naar Amerika en dus niet thuis als ik vertrek. Een goede vriend, heeft me erg gesteund tijdens mijn vaders laatste dagen en daarna. Heel bezorgd.
De temperaturen gaan naar 40 graden en zullen ruim daarboven komen als de zomer komt.
Ik vertrek als het hoog zomer is om thuis de lente te gaan proeven met langere dagen en een zonnetje , hoop ik.
Vandaag ( dinsdag )de chief maar weer eens verwend met een massage. Met een poelepetaat als resultaat . Pootjes vast en achter in de auto. Samen met Dan brengen we hem naar de slager ( voor het gemak ).
Dan opent de klep en mijn vlees neemt de vleugels. Hij vliegt en landt op de bus. De buschauffeur probeert hem via een raampje te vangen. Jammer maar zijn vleugels brengen hem naar een boom op het plein. Een hilarisch gezicht als ieder zich achter hem aan begeeft. Kinderen gooien stenen en hij belandt op de grond .Probeert te ontsnappen maar entered de store. Helaas voor hem . Binnen 10 minuten is de kop eraf. En een uurtje later ligt hij in de diepvries. Dat wordt smakelijk eten deze week.
Update middle aged woman with calf cramps.
Heb al 2 nachten geen krampen gehad. Zeep in bed, magnesiumdrankje en elke dag 2 banaantjes.
Te vroeg gejuicht. Afgelopen maar liefst 5 x mijn bed uitgesprongen met kramp. We moeten een beetje geduld hebben denk ik maar.
Jerry komt volgende week. Een half jaar Nederland is te lang ;-).
We gaan het druk krijgen, want Basseble vraagt om voortgang. Er is geld op de bank. Een mooie bijdrage gehad van Caritas Breda. Wist niet dat het aangevraagd was en goedgekeurd , dus een hele mooie verrassing. We moeten grote stappen maken nu.
Geld op( vrijdag ), dus pinnen in Lawra. Is een half uurtje met de auto. Dan gaat mee, heeft ook wat nodig.
Jammer dat de pinautomaat het niet doet. Hij wordt gereset, maar dat gaat wel even duren. Te lang en dus besluiten we door te rijden naar Wa. Dat redden we nog net voor de avond. Met eigen auto ook meer comfortabel. Daarnaast ben ik niet echt happig op de trotro’s. Mijn angst wordt groter , als ik de ongelukken zie de laatste tijd. Sommige drivers rijden veel te hard . En we weten dat de weg slecht is en het stof het zicht belemmerd. Zo is afgelopen week een trotro vol op de OA-bus gereden. De bus zat in de verkeerde baan, had een truck ingehaald en door het stof de trotro niet gezien. Resultaat : een ziekenhuis vol met slachtoffers met breuken en wonden, gelukkig geen dode.
Maar toch een lange periode van herstel voor de meeste. Ze wachten op dr . Robert, want er moeten wat pinnen geslagen worden.
Het is altijd vermoeiend, 2 ½ uur heen en dus ook 2 ½ terug. Veel stof, dus heerlijk douchen, haren wassen voor het slapen gaan. Heerlijk dat Mavis elke dag een prima gezonde maaltijd op tafel zet. Rijst met rauwkostsalade en een eitje. En zo houd ik mijn gewicht een beetje op peil. De vetrolletjes zijn er af en ik draai als ik slaap omdat mijn heupen pijn doen. En zo voorkom ik meteen doorligplekken ;-).
Voor het slapen gaan even op FB en zie dat Lucas ( 2 feb )van Susan 10 jaar wordt. Weet nog dat ie geboren werd en ik hem voor mijn vertrek naar Australië mocht knuffelen . Wat gaat de tijd toch snel.
Volgende maand naar huis, lijkt zo kort , nog 8 weken te gaan gelukkig.

  • 05 Februari 2017 - 19:23

    Toos:

    bedankt voor het leuke verslag . geniet nog 8 weken van het zonnetje !! haha . succes met het afronden van jouw taken .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 234038

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: