Terug in Ghana - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Terug in Ghana - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Terug in Ghana

Door: Carmen van Loon

Blijf op de hoogte en volg carmen

04 Januari 2015 | Ghana, Nandom

Na een laatste werkdag op 31 december met een late dienst, begon het afscheid nemen voor 1 jaar. Vroeg op de afdeling om met collega’s een bakkie te doen. Lief dat verschillende terug kwamen van hun vrije dag. Een mooie kalender en een klapper met foto’s van collega’s als afscheid, maar ook tot ziens. Mooie, lieve woorden om mij succes te wensen. Daarna gewoon werken, ook wel weer goed om zo het afscheid wat makkelijker te maken.

23.00 uur klaar en naar huis om oud-nieuw te vieren. Marieke en P-B hadden een feestje in hun nieuwe/oude huis. Hierna gaat het grondig verbouwd worden om er voor hen een super huis en thuis van te maken. Na het vuurwerk naar huis om alle wensen van collega’s al te lezen.

1 januari een dag vol met familie en vrienden om bye bye tot ziens te zeggen. Een drukke dag. De kids hebben een mooi boekje met foto’s gegeven, voor de momenten dat ik ze mis. En naturlijk ga ik ze missen, hoe graag ik ook terug ga naar Ghana.
Maar het komt goed, all will be fine.

Dinsdag om 7.30 uur de auto in en naar Rotterdam. Afscheid genomen van de kids, zonder tranen in hun bijzijn.

En dan zit ik nu al weer 2 dagen in Tamale. Heb zaterdagochtend het vliegtuig genomen, een uurtje vliegen is altijd beter dan 12 uur met de bus. Heerlijk, zo ga ik ook weer terug.

Fijn Alhassan weer te zien na ruim 4 maanden. De kids waren ook weer zo blij, ze zitten als klittenband aan me geplakt. Heb voor de meiden poppen meegebracht en voor de jongens autootjes en een sprookjesboek in het Engels. Ze staan te popelen om er mee te spelen, maar moeten nog even wachten tot vanavond.
Morgen, maandag, naar Wa en daarna naar Nandom. Alhassan heeft een drukke week op kantoor, balansen etc. Dus over een week of 2 zien we elkaar weer. En zo zal het hele jaar zijn, op en af, zoals zo veel Ghanese gezinnen dit hebben. Dus genieten van het samen zijn en ook van mijn werk en vrienden in Nandom.
Vandaag ook nog een bruiloft meegepikt. Er zullen er nog vele volgen, evenals funerals.

Morgen vroeg weer uit de veren voor de bus naar Wa, dus op tijd slapen denk ik zo.

Het reizen is gezien de temperatuur altijd even vermoeiend. Over een week gewend aan het warme weer, is het makkelijker. Temperatuur nu boven de 35 en ’s nachts rond 20 , dus slapen is geen probleem.

Tot later ,
Liefs carmen