Het einde komt in zicht - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Het einde komt in zicht - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Het einde komt in zicht

Blijf op de hoogte en volg carmen

05 December 2012 | Ghana, Nandom


De tijd gaat wel erg snel en dat is net wat ik niet wil. IK geniet hier volop van het werk en de vrienden om me heen.
Ben het weekend naar Tamale geweest, Alhassan bezoeken. Was een warm weerzien. De kleintjes waren erg enthousiast. De meiden zijn nu 6 en 4. En grote broer , die vorig jaar nog nauwelijks zich liet zien , was erg enthousiast. De reis ging voorspoedig. Ik had er erg tegenop gezien , omdat het ons vorig jaar meer dan 8 uur had gekost. De weg was toen zo slecht. Nu werken ze aan de weg, de chinezen hebben hier hun weg gevonden, haha. De weg wordt verhard en alle kuilen zijn er uit. Het wordt ook allemaal een stuk breder. Ze gaan snel ,dus het asfalt zal niet te lang meer op zich laten wachten. Ik was dus met 5 uur in Tamale. Volgend jaar misschien nog sneller. Daarnaast wordt er gesproken over het vliegveld om internationale vluchten er op te laten vliegen. Dat zou helemaal super zijn, maakt het reizen voor mij een stuk korter. We wachten rustig af. De kids kwamen uit school en waren op zoek naar me, maar ik lag een dutje te doen. En dada ( papa) vond het niet goed mij te wekken. Ze vonden het maar niks, maar gelukkig duurde het niet te lang. Had wat speelgoed en kleurgerei meegenomen. Ze waren er super blij mee. De bellenblaas bewaar ik voor volgend weekend. Ze zaten als klittenband aan me geplakt. Moet zeggen dat het schatjes zijn. Fati was nog onderweg vanuit Kumasi, dus eerst bijgepraat met ALhassan.
Zaterdag was het feest, een soort kraamfeest. De baby van een broer van een zus etc, was nu 1 week en zou zijn naam ( heb hem niet kunnen onthouden )krijgen. De mooie zwarte krulletjes werden geschoren. En zo vreemd om te zien, omdat hier geen 1 kindje kaal geboren wordt. Na de ceremonie een groot feest met eten en drinken. En iedereen komt, familie, vrienden, familie van familie, dus plenty people. Dus een hele dag aanloop. Maliha van zes heeft de hele dag foto’s gemaakt van alles wat er zo op het erf gebeurde. Fijn digitaal kun je gewoon wissen. Ze heeft zo haar best gedaan en genoten.
De dagen vliegen voorbij zo. Maandagmorgen weer vroeg op om de bus te halen. Alles liep op rolletjes,om 11 uur in Wa en om 14 uur met de bus naar Nandom. Heel het weekend vroegen ze waar ik toch was. Ik had niet iedereen persoonlijk geïnformeerd van mijn tripje. Dus dat is dan ook wat ze zeggen: “maar je hebt het me niet verteld”.
Vanavond dus gewoon weer in het ritme, naar Nandom voor een brood en daarna een shandy bij de spot met Chris en Bruno. Bijkletsen over het weekend.
Geen spannende verhalen deze keer, maar het gewone leven in Ghana. Zeker genieten .

  • 05 December 2012 - 20:01

    Trudy:

    hoi carmen,

    wat leuk om je verslag weer te lezen en de foto´s te zien,

    voor mij ook zulke vertrouwde beelden!

    goede thuisreis en hopelijk zien we elkaar in januari1

    lieve groet, trudyl

  • 07 December 2012 - 11:48

    Marieke:

    Hey moeders,

    Fijn dat we even gebeld hebben, leuk om de verhalen te horen en op de site terug te lezen. Maar er mogen wel wat meer foto's op hoor :p. Geniet nog van de laatste 2 weken!! Groetjes aan Jerry, de zusters, halassan, cosa beach etc....... Je hebt me weer erg enthousiast weten te maken. Over een paar jaartjes zeker weer mee!!

    Liefs,

    Je aller aller liefste dochter ;) haha

  • 07 December 2012 - 21:58

    Caro:

    Hoi Carmen, joehoe foto's. Prachtig, wat een kleurrijke boel en allemaal lachende mensen. Heb je verhaal van de begrafenis gelezen, indrukwekkend hoor. Hoe anders dan hier. Kookles, taalcursus, klinkt bijna naar werken,:-):-):-) haha. Als ik het zo lees, voelt het daar als thuis en zal het niet meevallen weer terug te komen in de kou, want koud is het! nog veel plezier de laatste weken en tot snel, x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 233650

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: