Onze beestenboel. - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Onze beestenboel. - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Onze beestenboel.

Door: carmenghana

Blijf op de hoogte en volg carmen

21 Oktober 2011 | Ghana, Nandom

Hallo allemaal,

Ook hier hebben we huisdieren. GEadopteerd dat wel,maar het is beter dan niets.
De meeste zijn we liever kwijt dan rijk. Het zijn alle soorten vliegende beestjes. Onvoorstelbaar hoeveel soorten ze hier hebben. Vliegjes,andere vliegjes, erop lijkende vliegjes,witte vliegjes,zwarte vliegjes,nog meer vliegjes, vreselijk irritant dus!!! En dan niet te vergeten muggen. Ze zijn erg actief en de meiden hebben er veel van mogen genieten, ze houden echt van ze. Gelukkig een muskieten net,maar als je je been tegen dat net legt Leonne, hebben ze je toch te pakken en idem voor Marieke ,die haar grote teen ter beschikking had gesteld. "s Avonds bij de schemer meteen smeren met Deet,maar je vergeet zo gemakkelijk een klein stukje en jawel hoor, raak!
Dus dan maar een bus verdelgingsmiddel gekocht ,om onze avonden in onze huiskamer te veraangenamen.
Maar er zijn ook leuke, de kippen bv,die ons elke dag bezoeken en wekken met hun gekakel.
De vogels ,die dag en nacht zingen.Dus bij een slechte nachtrust is er altijd muziek.
De honden komen langs,maar zijn ons niet tot last.Hoewel ze ook laat nog blaffen.
Maar de liefste zijn de geitjes,hele families. Vaders,moeders en hun kleintjes. We horen al aan het gemekker of zo'n ukkie zijn moeder kwijt is. Mooi om te zien ,dat ze elkaar weer vinden.Helen is dol op ze en wil er graag eentje mee naar huis nemen. Wordt een mooi uitzicht voor dat kleine beestje, als hij op het balkon staat, 11 hoog. Wel staat vast, dat als Helen trouwt een geitje op haar bruiloft zal zijn :-).
Hebben we ook nog onze familie frog, Fred komt elke avond met heel zijn familie langs. Er is altijd wel een gaatje te vinden onder de deur om binnen te komen. Gelukkig kwaken ze niet . En ze blijven niet lang, ze komen en gaan. Hoewel Leonne een half uurtje terug een grote gil gaf vanuit haar kamer! Een kikker sprong uit haar koffer.Wilde hem vangen,maar natuurlijk onder het bed verscholen.Maar goed, morgen zal ie wel vertrokken zijn.
Hebben we ze allemaal gehad nu??
Nee geen kat gezien,want dan hadden we die zeker in ons huis opgenomen.
We houden jullie op de hoogte van onze beestenboel! Er kan vast nog meer bij.

liefs carmen

P.s.
Ik (Marieke) heb een poging gedaan om een aantal foto's te uploaden. Zoals jullie zien is dat gelukt :)!! Ondanks mijn a-technische kennis over computers haha. Helaas niet zoals ik het helemaal had gewild, want ze staan plotseling bij dit reisverslag geplaatst. Maar ze staan er op!! Dat is het belangrijkste!

Xxx

Marieke

• 21 Oktober 2011 - 08:55

Pienie:

Hallo lieve meiden!
    Wat een verhalen allemaal. Fantastisch.... Helen, jouw blog is tegenwoordig ook mijn vaste prik om even te bezoeken, veel leuker dan FB dit;) Maar wat klinkt dit allemaal ontzettend avontuurlijk en stoer... en vooral het moeder + 2 dochters idee vind ik echt super! Jullie doen goed werk!!!!! Toch verheug ik me al op julie terugkomst.. wann komen jullie precies terug??? Nou lieverds, succes, genietse... en blogse/schrijfse! kus skettels, Pien

oh.... en Helen... knuffel de geitjes een beetje extra van mij:)

• 21 Oktober 2011 - 08:58

Liesbeth Breda:

Ha meidenboel. Ha ha , wat herkenbaar, je zou bijna een leuke dans gaan verzinnen met die vliegende dingen om je heen.Ach het nonnetje, dan toch kletsend naar haar Heer.Hebben jullie internet in jullie huisje? Bijna iedere dag welpost. Vindt dat wel leuk. Hier dan de ghroeten carmen van Mary Dirkx-Nuijten. Jouw mam heeft haar nog op deze wereld gehaald,mooi he. Werken jullie alleen in de ochtend? Ook avond/nacht/weekend dienst? Wel veel ervaringen he ? Missen jullie ons Kikkerlandje ? RUILEN ??? ha ha . Nou ik wacht weer op het vlg verslag. het weer hier okay, fris maar goed.Zonnetje schijnt. A.S zondag optreden in xde beyerd met ons smartlappenkoor. Afsluiting bierweek, Ik ga nu stoppen want ik hoor beneden dat B.B. King blijft hangen. Houdoe gr Liesbeth

• 23 Oktober 2011 - 17:23

Eliesbeth:

Hoi Carmen,
    Gezellige beestenboel daar. Zal Emiel even langs sturen, zou zich prima vermaken met die beestjes, behalve de muggen.
    Ben gisteren teruggekomen van mij reisje, was prima en goed weer, vind het nu koud hier.Maar dat zal wel wennen. Heb vandaag even al jullie verslagen gelezen van deze week.
    groetjes Eliesbeth

• 26 Oktober 2011 - 13:40

Carmen:

De familie frog heeft hun intrek genomen in de slaapkamer van Leonne.
    gezellig met zijn allen onder het bed.
    Vanochtend wel ome koos gevangen en buiten gezet. Was in shock en bleef stokstijf zitten ,waar ik hem neergezet had.
    Maar de rest van de familie is nog in the house.