Visite lopen. - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Visite lopen. - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Visite lopen.

Door: carmenghana

Blijf op de hoogte en volg carmen

19 Oktober 2011 | Ghana, Nandom

Hallo allemaal,

Leonne naar de kinderafdeling en ik naar de chirurgie.
We wachten op de chirurg,Mattias. tot die tijd kunnen we niet veel doen,want hij moet de wonden beoordelen.
Hij is er op tijd. We lopen langs ons nonnetje. Hij is tevreden hoe ze het doet.
Dan worden alle patienten met hun wonden bekeken.De jonge man( hij ligt inmiddels al 3 maanden op de afd),die tgv zijn huidontsteking ( erysipelas, cellulitis) zijn opperhuid heeft verloren krijgt een minder goede boodschap. Er wordt nog een week aangekeken en bij geen verbetering zal zijn been worden geamputeerd tot boven de knie.De hele huid van zijn onderbeen en stukje bovenbeen is er af. Hij heeft geen huid om te tranplanteren. Zijn gehele voedingstoestand is onvoldoende, hij is broodmager.De man begint te huilen,maar hersteld weer snel. Het moet vreselijk zijn ,als je 22 bent om zo iets te kunnen aanvaarden. Zijn toekomst zal beduidend anders worden dan gepland.

• 20 Oktober 2011 - 11:39

Afdeling C3:

Hé harde werkers in het warme Ghana. wij zijn net zo hard aan het werken als jullie......
    binnekort verhuizing.... wat jammer dat jullie nu de hectiek van de verhuizing niet mee krijgen. het ziet er hier zo gezellig uit met de verhuisboxen op de gangen. Per 1 november gaat het dan toch écht gebeuren en gaan wij onze vertrouwde afdeling verlaten.
    Wij zullen markeerlijnen uitzetten naar G voor de goede ontvangst van jullie.
    We missen jullie wel. Veel groeten van Jenny, Ilse B, Chantal, Shermila, Jennie, Nikkie, Jeanette.
    bye for now.

• 20 Oktober 2011 - 13:03

Wilfried:

Hoi zusje en meiden,
    Weer even de verhalen bijgelezen. Zo te lezen nog steeds naar jullie zin ondanks het werken en de vele indrukken die jullie opdoen. Ook de blog van Helen gelezen, erg leuk en veel humor. Heeft ook wel erg naar haar zin geloof ik. ook erg mooie schetsen. Biinenkort komen we in jullie richting vallen alleen iets eerder uit het vliegtuig. Lekker weekje marokko.

Gaat jullie goed.

Groeten uit België.

• 20 Oktober 2011 - 20:36

Erna:

wat heb je al veel gezien en meegemaakt, leuk om de verslagen te lezen.
    veel succes en tot ziens op etagen G

• 20 Oktober 2011 - 21:23

Astrid Gooijers:

Wat een spannende verhalen hebben jullie allemaal! Zo te horen maken jullie ook meer dan genoeg avonturen mee! Ben wel benieuwd wat nu eigenlijk de verschillen zijn tussen waar jullie verblijven en waar wij verblijven!