Maandag wasdag! - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Maandag wasdag! - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Maandag wasdag!

Door: carmenghana

Blijf op de hoogte en volg carmen

10 Oktober 2011 | Ghana, Nandom

Hallo allemaal,

Al weer maandag.
Vandaag gestart met een grote was te doen (lakens,handdoeken etc ) de was- tobbe was goed gevuld.Maar het kost een stuk minder tijd dan met de wasmachine. Wassen,spoelen en op de waslijn. Een uurtje later alles droog,bed weer opgemaakt, de rest gevouwen,klaar ! Ook de badkamer en de toiletten een goede beurt gegeven,dus dat kan er weer een weekje tegen.
Na onze boodschappen gister op de markt de keuken geordend.
We hebben nu kool,uien,tomaten,aardappelen,sinasappels en bananen. Ook nog wat opbergdoosjes en een afwasteiltje is ook handig.
We hebben geen opbergkastjes,dus alles op de grote tafel gezet.
Wat we wel hebben en het ook doet is de oven. Dat is wel fijn,zo kan Helen ovenschotels maken,haha. Wel fijn om de boel warm te houden, gezien het feit we maar 1 pan hebben en 1 koekenpan. Maar Helen heeft ook het idee geopperd om koekjes te bakken. Maiskoekjes is een optie. De taken zijn als volgt: Helen,Jerry,en ik koken. Marieke en Leonne zijn van de afwas.
Maar het kan morgen anders zijn,want echte afspraken kunnen in ghana altijd wijzigen.

Inmiddels weer tijd om te gaan slapen.

liefs carmen en crew.

• 11 Oktober 2011 - 11:57

Wilfried:

hoi zusje,

Dat je poetsadresjes zover gaat zoeken haha. Tja het zijn de gewone dagelijkse dingen die daar ook moeten gebeuren. Maar als wassen in de tobbe zoveel handiger is dan in de machine, zal ik jou wasmachine en droger dn al vast maar op marktplaats zetten. Heb je weer wat extra geld.

Maar goed te lezen dat het allemaal zo goed gaat. Veel succes verder en groeten aan de meiden.

gr
    Wilfried, Nathalie & Jelle xxx

• 11 Oktober 2011 - 14:35

Pien:

Oh.. en Carmen.. ik heb dringend een wasmachine nodig!! xx

• 11 Oktober 2011 - 14:55

Janus:

Hoi allemaal, zo leert Helen koken met de eenvoudige middelen die je hebt. Je moet nu ook wel inventief zijn. Zoals jullie nu zo goed poetsen, dan weet ik nog wel een adresje voor na de kerst. Hier alles in orde lekker rustig. Wel iets nieuws, ik ga namelijk 24 uurs diensten draaien als brandweerman. Een nieuwe uitdaging en gaat al op 7 november in.
    Gelukkig gaat het jullie allemaal goed.
    Groetjes Janus,Antoinette,Mark en Rene.

• 12 Oktober 2011 - 11:55

Cil:

Hoi luitjes,
    Fijn dat de mogelijkheden van internet bestaan en we zo toch contact kunnen houden en jullie kunnen blijven volgen, ondanks dat jullie zo ver weg zijn.
    Het is heel byzonder wat jullie allemaal meemaken en voor Helen en Marieke komen er zoveel nieuwe indrukken bij, Als je daar bent en het klimaat, het eten,de geuren, geluiden en mensen meemaakt is het heel anders dan thuis foto's zien.
    We blijven jullie volgen.
    Vele lieve groeten en succes.

• 12 Oktober 2011 - 12:09

Pieter-Bas:

Jullie weten je zelfs te verwennen met het gene wat je daar voor handen hebt!!

• 18 Oktober 2011 - 09:04

Nanette:

Haha goede taakverdeling. Maar wist je dat Leonne hele lekkere Kip met Rijst kan maken ;) en trouwens ook hele lekkere Rijst met Kip!!
    geniet van alles jullie!
    Liefs xxx Rob & Nanette