Nog even dit. - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Nog even dit. - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Nog even dit.

Door: carmenghana

Blijf op de hoogte en volg carmen

08 Oktober 2011 | Ghana, Nandom

Hallo ,

Nog even dit, binnenkort de foto's,maar even wat technische problemen. Leonne heeft haar kabeltje niet bij zich en Helen heeft mijn toestel mee naar WA. Dus nog even geduld.Dit is Ghana,wat vandaag niet komt ,komt morgen!!.

Oh ja en morgen gaan we met zijn drietjes op de fiets naar het schooltje van Helen. De ultieme test of het haalbaar is met de fiets in deze warmte. Het is met de auto 20 minuten,maar fietsen zal toch even wat meer tijd in beslag nemen. Lukt het niet ,dan mag Helen met de motor van Jerry. Deze komt vanuit Wa met motor terug en helen met de bus met inkopen.

Gisteren heeft het trouwens geregend!! Misschien wel een uur aan een stuk! Was erg hard nodig. De boeren zijn er blij mee. De regen is erg laat dit jaar.
We zitten nu nl in een farmers-gebied. Er zijn zelfs koeien en we hebben ezels gezien. Deze zijn om de kar te trekken, de koeien voor het vlees. De schapen en geiten waren we al gewend. Veel mais ,in alle soorten. Het leuke ook dat we nu een mooi groen landschap hebben. In 2008 waren we hier in de zomer en was het dor en droog. Nu mooie bomen ,veel struiken ,gras en mais dus.Hier hoog in het noorden is het ook heuvelachtig en dat betekent ook met fietsen dat het op en neer gaat. Pfffff,met deze warmte. Goed dat we gewend zijn te fietsen.
Jerry heeft grond voor zijn te bouwen huis,maar wel op een heuvel.DAt wordt ver fietsen of lopen. Wanneer het huis komt is nog de vraag.Eerst moet Jerry,net afgestudeerd, een baan vinden.Maar het uitzicht zal prachtig zijn!!
De koeien worden niet gemolken dus. Er is hier dus geen melk,laat staan kaas. Melk is erg duur. Hebben Jerry nu de tip gegeven, 1 koe te blijven melken als het kalf groot genoeg is.Zo kan 1 koe al aardig wat mensen van melk voorzien.Jerry zal dit met zijn oom overleggen. Als mensen het zien kan het werken.

liefs, x carmen en de rest

• 09 Oktober 2011 - 11:48

Liesbeth Uit Breda:

Ha stoere meisjes, zoals ik lees,hebben jullie nog niet gewerkt in het ziekenhuis? lekker een beetje vakantie nu ? Wat het weer aangeeft mag dat wel he. Zal tobben worden inn de hitte op de fiets.
    Nou uh carmen jij kan ze tocht wel leren melken denk ik zo. Wordt lachen . Ha ha Nou je zal het nog druk gaan krijgen. Tof om jullie te volgen hoor. Ik kwam je oudste broer vorige week op school tegen. Wat lijkt hij veel op Wilfried he. Nou meiden succes en tot horens. herfstgroeten Liesbeth bbbrrrrrrrrrrr