Weekendje uit. - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Weekendje uit. - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Weekendje uit.

Door: carmenghana

Blijf op de hoogte en volg carmen

23 Oktober 2011 | Ghana, Nandom

Hallo allemaal,

De tijd vliegt,zijn net terug van een weekendje Wa.
Vrijdagmiddag vertrokken met de middagbus. Tasje mee met een verschoontje,de tandenborstel, een deootje, niet te veel dus.
We kunnen slapen bij Jerry,dus dat is gemakkelijk.We kennen daar inmiddels de weg.
Na 3 uurtjes bussen in een overvolle bus,maar dat zal hier nooit anders zijn, arriveren we op plaats van bestemming. We brengen onze spullen weg en gaan meteen een bezoekje brengen aan de verloskundigen in het ziekenhuis. We kletsen met 2 onbekende,stellen ons netjes voor en leggen uit wie we wel kennen. Christina blijkt nacht te hebben,dus komt om 20 uur.
We gaan dus eerst een hapje eten en komen daarna terug. De teleurstelling is groot als blijkt dat in mummy's kitchen ( de mac van Wa) geen hamburger met frietjes meer op het menu staat.Wat nu,daar waren uiteindelijk toch voor gekomen :-(??
Dan wordt het toch jolof rice met kip.Of kip met rijst. Smaakte prima,maar toch. De kip was heerlijk, we waren al een tijdje vegetarisch bezig. In Nandom verkopen ze geen kip,die we zelf kunnen klaarmaken.
Dus na onze maaltijd, geen ijsje toe,haha, naar de verloskamers.
Als christina ons ziet is ze laaiend enthousiast,dikke knuffels en een hoop geklets. We overleggen of Marieke als het van hun mag ,bevallingen mag doen in haar vrije weekenden.PRima, geen probleem.
Er is een vrouw in arbeid, zoals Marieke dat zo mooi kan zeggen. Een echte Belgische opgeleide verloskundige, :-).
Het gaat zo snel ,en Marieke mag haar gang gaan. Haar eerste bevalling in Ghana is een feit, yes!! Alles gefotografeerd door zuslief, die dus nu ook een bevalling heeft gezien life.
De in en outs zal Marieke zelf nog wel schrijven, dus tot zover.
Zaterdag is Marieke heel de dag in ziekenhuis geweest. Wij zijn naar de markt geweest, foto's gemaakt van de omgeving, Marieke eten en drinken gebracht, weer naar de markt, naar Jerry's huis, weer naar marieke. En om 18 uur uit eten geweest en hebben we eindelijk frietjes gegeten met ,raden maar, KIP. Geen appelmoes,dat kennen ze hier niet,maar wel met mayonaise. Het was smullen!!We konden maar net alles op en onze magen waren overvuld. Nu merk je hoe snel je maag went aan kleine porties.
Daarna nog even naar zkh,maar geen spannende dingen meer,dus terug naar "huis".
Zondagmorgen Marieke naar zkh en wij nog even markten, jerry's huis opgeruimd,zijn koelkast weer gevuld met water, kaartjes voor de bus gekocht en Marieke weer opgehaald.Koekjes meegenomen voor de verloskundige. Maggie is er eentje die van lekker eten houdt.Maar heb voor Agnes een paar terug gehouden,anders was het allemaal op geweest.
De bus was er voor 13 uur,maar voor dat alles in de bus zit,zijn we ruim een uur verder.Het is weer als vanouds ,hutje mutje, bagage etc onder in de bus,maar ook onder de stoelen,in het gangpad, werkelijk geen plekje blijft onbenut. En dan elke "bushalte", er in er uit, moeders met kindjes op de rug een tas op het hoofd en de handtas aan de arm ,het is weer passen en meten. Het staat en zit op elkaar.Blij dat de ramen open kunnen en de ARKO het dus doet.
Maar we hebben een super gezellig weekend gehad, en 4 van de verloskundige van 3 jaar terug weer gezien en bijgekletst.
Ook hebben we dit weekend onze beweging gehad,alles gelopen, heen en weer en weer terug, genoeg gesport dus.
Oh ja op de markt een veiligheidsspeld gekocht,want mijn rok zakt te veel af.En idd mijn borsten liggen weer los in de BH.Dus de overtollige kilo's gaan er weer af. Heerlijk kunnen we met kerst er weer flink tegenaan :-).

Nu tjd voor een shower en naar bed,morgen begint onze werkweek weer.

xxx carmen en de rest

• 24 Oktober 2011 - 16:31

Janus:

Zo Helen en Marieke samen met moeders stappen, dat is even iets anders dan hier. Meestal gaan jullie hier zonder je moeder. Geeft niets heb je toch eindelijk frietjes met mayo op. Al was het dan geen burger maar kip, toch ook lekker. Wat is dat nou met jou carmen, aan het afvallen. Zo kom je wel snel op je streef gewicht of ga je daar onder. Leuk dat Marieke haar eerste bevalling heeft gedaan, dat is weer een ervaring rijker en ook voor Helen die foto's mocht maken. Trouwens die tekeningen van je Helen zien echt heel mooi uit. Hier gewoon zijn gangetje en nu wel wat frisser weer. Wel zonnig maar rond de 12-15 graden, dus iets minder als bij jullie.Geniet maar en we volgen jullie wel. Groetjes Janus

• 24 Oktober 2011 - 19:03

Suus:

hoi dames, wat keeuk om om de zoveel dagen jullie belevenissen te lezen. hier is het mooi herfstweer, ik heb vakantiie. morgen met tom en emma naar de hermitage in a'dam, manlief zit de hele week in londen.
    leuk marieke, je eerste bevalling in ghana, dat er nog maaar een boel mogen volgen!
    succes, liefs, suus

• 25 Oktober 2011 - 02:41

Ilona Christianen:

Hee dames!!
    Leuk om de verhalen te lezen! Jullie vermaken je goed daar! Hier is ook alles goed. Ik ben nachtdienst aan het werken. 7 nachten deze maand want Carmen is er niet, haha!!

• 25 Oktober 2011 - 15:48

Carmen:

Ha ilona,

Bedankt dat jij mijn nachtdiensten draait, :-).
    En is het een beetje te doen,niet te druk hoop ik.
    En leuk dat je ons volgt en een berichtje achterlaat.
    liefs carmen

• 25 Oktober 2011 - 18:25

Joyce Brekelmans:

Hai Carmen,

Wat heerlijk om je verhalen te lezen, zoooooooo herkenbaar. Wat zeiden ze bij Mummy's Kitchen? "Soooory is finish" hahahahaha Nog boodschappen gedaan bij Princess? En ontbeten bij dat ontbijttentje bij Jerry voor de deur? Dat vond ik altijd fijn. Lekker mensen kijken en ondertussen een eitje eten en een thee'tje drinken. Hoe vinden de meiden het?

Op naar de volgende avonturen n Ghana :D Liefs en een dikke kus X x

• 26 Oktober 2011 - 12:25

Eduardo:

Kerstmenu wordt al over nagedacht. Wordt wildzwijn :) of konijn of beide. Hmm morgen vlees van de schotse hooglanders ophalen. Dat kunnen we ook doen. Een stevig ribstuk met spruiten en geraste kaas en rode kool en appelmoes. Stevige wijn erbij en jullie zijn voor drie dagen vol.
    Italiaanse dagen zijn doorstaan. Nu op naar de kerst.

• 28 Oktober 2011 - 16:28

Hai Carmen:

en dochters,

Ik was nieuwsgierig hoe het jullie vergaat daar in Ghana: errug
    leuk om jullie verhalen te lezen .
    groetjes vanuit bavel,
    liesbeth de jong

• 28 Oktober 2011 - 16:28

Hai Carmen:

en dochters,

Ik was nieuwsgierig hoe het jullie vergaat daar in Ghana: errug
    leuk om jullie verhalen te lezen .
    groetjes vanuit bavel,
    liesbeth de jong