Nandom, St. Theresaziekenhuis - Reisverslag uit Bavel, Nederland van carmen loon - WaarBenJij.nu Nandom, St. Theresaziekenhuis - Reisverslag uit Bavel, Nederland van carmen loon - WaarBenJij.nu

Nandom, St. Theresaziekenhuis

Door: carmenghana

Blijf op de hoogte en volg carmen

13 Juli 2011 | Nederland, Bavel

Nandom ligt in het noorden van Ghana( Upper West Region), 20 minuten van de grens met Burkino Faso.
Vanuit Wa, de hoofdstad van de Upper West, is dit nog 3 uur rijden met de bus.Er rijdt 2 x per dag een bus vanuit Wa. Als je haast hebt ( wat ze daar niet kennen),rijdt er regelmatig een klein busje. Deze rijden als hij vol is. En vol is daar iets voller dan hier.
Hoewel het noorden overwegend islamitisch is ,is Nandom hristelijk.
Geld nodig, pinnen kan hier echt niet. Internetten, helaas geen internetcafe. Dus een laptop en een dongel.Bellen kan met een lokaal simkaartje.
Het ziekenhuis in Nandom is 180 bedden groot en heeft verschillende disciplines. Chirurgie mannen/vrouwen,algemene afdeling mannen/vrouwen ,kinderafdeling, kraam- en verloskundeafdeling,afdeling,afdelingpsychiatrie en een oogkliniek.
Er zijn mogelijkheden voor studenten om stage te lopen( Nederland,Duitsland,Cuba).
Wij gaan werken op verloskunde en kraam. Mijn dochter is dit jaar afgestudeerd als verloskundige en samen gaan we ons inzetten op de verloskamers.Natuurlijk zullen leonne en ik ook de andere afdelingen helpen.
Nandom zelf is vrij groot.Elke zondag is er markt,waar je alles kunt kopen,als het gaat om de inlandse produkten. Voor de luxere produkten moet je in Wa zijn.
Er is elektriciteit,maar er is regelmatig Light-off.Gezien eerdere ervaringen zal dit snel wennen.
Het vervoer in de stad is door bevolking vaak brommer,motor. Wij gaan daar fietsen,zoals een echte nederlander hoort te doen.
Dit tot zover om een klein beetje een indruk te geven ,waar we heen gaan.

• 25 Juli 2011 - 17:09

Wendel:

Hoi! Wij zouden heel graag in contact willen komen met het ziekenhuis. We zijn verloskunde studenten en op zoek naar een stage! Zou je contact met ons op kunnen nemen via wendel87@hotmail.com ? We hopen op een mailtje!
    Vriendelijke groeten, Tineke en Wendel

• 27 Juli 2011 - 19:08

Tamara & Raymond:

Leuk om nu al een beeld te hebben van de plekken waar jullie zich zullen bevinden.