vrijwilligerswerk laat je niet los - Reisverslag uit Bavel, Nederland van carmen loon - WaarBenJij.nu vrijwilligerswerk laat je niet los - Reisverslag uit Bavel, Nederland van carmen loon - WaarBenJij.nu

vrijwilligerswerk laat je niet los

Door: carmenghana

Blijf op de hoogte en volg carmen

17 Juli 2011 | Nederland, Bavel

Sinds onze reis 3 jaar terug naar Wa in Ghana, is altijd de wens gebleven terug te gaan.
Ghana heeft me nooit meer los gelaten. Jerry is een goede vriend geworden en ons contact is altijd gebleven.De mail, de sms is een mooi media om vriendschappen aan te houden. En natuurlijk een gemeenschappelijk doel hebben.
Jerry is in Nandom bezig zijn volk te helpen dmv projecten op het gebied van onderwijs en gezondheid.
Inmiddels is er een nieuwe school gebouwd en een nieuwe uitdaging is het bouwen van een medical-post.
De grond is aangekocht en de tekeningen worden gemaakt.
We gaan dit jaar werken in het St Theresaziekenhuis in Nandom. Daar kan ook nog wel wat hulp bij. Er is altijd een tekort aan materialen,basismaterialen ,als verband, catheters ,spuiten,naalden etc.
We gaan inzamelen in het ziekenhuis. Het vervoer wordt gesponsord door Piloten-zonder-grenzen van de KLM.Wat super is. De kosten van vervoer zijn nl erg hoog.
Het geld wat we inzamelen wordt rechtstreeks besteed in Nandom.
Tijdens ons verblijf ga ik me oriënteren op het project "nieuw medisch centrum". Wil met mijn eigen ogen aanschouwen wat de plannen zijn en daarna een stichting opzetten op deze droom van Jerry waar te maken.
Dus er is een missie.
We gaan er voor.