Als de mail werkt! - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Als de mail werkt! - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Als de mail werkt!

Door: carmenghana

Blijf op de hoogte en volg carmen

06 Oktober 2011 | Ghana, Nandom

Hallo allemaal,

Als de mail werkt, komt alles goed. Heb van irma de mails doorgestuurd gekregen. erg belangrijk ,omdat daaar de communicatie met de KLM bijzat.
Al onze spullen zijn 5 october verstuurd en neem aan aangekomen in Accra. Morgen gaan we informeren of dit ook zo is en dan kunnen we stransport naar Nandom regelen.
We hebben vrijdag met de minister van binnenlandse zaken gesproken. Dit is een oom van Jerry en komt dus van Nandom. Hij regelt dat alles hier naar toe komt. Dus dat is weer eg fijn. Hier regel je alles persoonlijk,niet via een mail of belletje.Elkaar face to face zien,dat is wat hier werkt.Uit een mail kun je niet aflezen of iemand te vertrouwen is en dat alle bedoelingen goed zijn. Zo zullen we de komende dagen nog een aantal chiefs ontmoeten ,die belangrijk zijn voor het bouwen van de clinic in de ze regio.
Vandaag is de afspraak niet doorgegaan,maar wat vandaag niet is komt morgen. Dit is Ghana.Je vooral niet druk maken over afspraken en zeker geen tijd afspreken.
Dus plannen doe je 's morgens als je wakker wordt en niet voor het slapen gaan. Er kan 's nachts nog veel veranderen,haha.

We maken het goed dus. Hebben inmiddels een fiets en kunnen zo shoppen in townm voor zover je dat shoppen kunt noemen,maar goed naar de markt dan maar. Prima.
De dagen zijn warm en daardoor ook vermoeiend. we moeten wel wennen aan het weer. Om 18 uur is het donker en je verliest je idee van tijd. Het is nu bv 21 uur en de meiden liggen al op bed. Maar ook ik ga zo lekker douchen ne mijn mandje in. Het is ook weer licht om 6 uur en de hanen kraaien flink, de geiten mekkeren en de krekels zingen heel de nacht.

truste ,
xxx carmen en crew

• 07 Oktober 2011 - 08:18

Eliesbeth:

Ha Zusje,
    Dat is gelukkig wel snel dat de spullen daar zijn. Kun je aan de slag.
    Zijn de meiden al aan de slagrMarieke al kindjes gevangen?
    Het is daar wel lekker warm, toch?
    Hier is het herfst geworden, moet nu jas aan. de blaadjes vallen en er vallen flinke plensbuien.
    Groetjes , je zus.

• 08 Oktober 2011 - 12:40

Alfred En Francè:

Hoi meiden,

Hopelijk zijn jullie spulletjes nu bij jullie in Nandom ?
    Kontakten gehad met Petra maar achteraf niet nodig geweest.
    Altijd goed, nu kunnen jullie beginnen
    met uitpakken en Sinterklaas spelen ! haha .Geniet van alle leuke momenten
    Gr. xxxxxxx uit Someren