arrived in Nandom - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu arrived in Nandom - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

arrived in Nandom

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

18 Oktober 2016 | Ghana, Nandom

Arrived in Nandom. 5-10-2016

We zijn er weer. Na een lange reis, die zonder problemen verliep zit ik nu achter de PC en schrijf mijn story.
Al miste ik bijna mijn vlucht in Lissabon. Had al vertraging in Amsterdam en had een uurtje overstaptijd. De airport heeft niet de meest overzichtelijke borden. Maar er was een wisseling van gate en daar kwam ik achter toen ik voor een lege stond. Uiteindelijk ben ik de “Ghanezen “gevolgd en was op tijd. Teveel stress dus.
Bij aankomst viel de warme deken over me heen, 27 graden is aangenaam om 22 uur . De taxi had Dan bij de vertrekhal gedumpt, dus dat was onhandig. Elkaar gevonden, vertrekken we naar het sleepy hippo hotel. Een bed is welkom en na een goede nacht en ontbijt gaan we voor een kaartje voor de bus. Het is een mooie wandeling door het drukke Accra. Niks veranderd , dus nog steeds een vuilnisbelt om door heen te sjouwen.
Om 18 uur vertrekken we naar Wa. Na een rit van 12 uur in een te koude bus, komen we aan in Wa. Daar pikken we de auto op om naar Nandom te gaan .
Halverwege de middag komen we aan.
Ik word gehuisvest in mijn nieuwe huis. De bungalow , die tijdens mijn verblijf in 2015 al klaar had moeten zijn. Nu zover dat ik er in kan slapen en douchen. De keuken is niet klaar, kan er niet koken en de elektriciteit is selectief aanwezig. Het komt allemaal goed. Ze verven de laatste dingetjes. Schoonmaken moet ook nog, morgen. Ik moet het eerst zien
Dat schoonmaken moet nog steeds, it’s the way it is. Geduld is een hele schone zaak. ;-)
Vandaag 6 oktober heb ik mijn rondje ziekenhuis gedaan. Fijn dat iedereen zo blij is dat je er weer bent.
Eet bij Dan, Mavis en Godluck , nu ik nog niet kan koken.
Heb cadeautjes meegenomen voor allemaal. De pantoffelklompen ( van Wieteke en Ellen) zijn een groot succes. Ze zullen aan de muur komen te hangen ipv aan zijn voeten. Zo blijven ze langer mooi.
Iedereen blij met zijn presentjes. Daar doe je het toch voor, big smiles .