Veilig aangekomen - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

05 November 2012 | Ghana, Nandom

Hallo lezers,

veilig geland afgelopen vrijdag in Accra. En daar was Justin, julius broer, om me op te halen. Hij studeert in accra. Zo kon Jerry in Wa blijven en zich tijd en geld besparen.Het was een warm weerzien.
Het was weer erg warm ,maar goed had een hotel , achter de universiteit, met een douche. Moe vanb de reis slipe ik vlot,maar om 4 uur in de ochtend, was de man van de moskee al wel wakker, en heeft mij op gepaste wijze gewekt. Niet meer geslapen dus.
Jusitn kwam rond 8 uur al en wij op pad.Naar het busstation om een kaartje te kopen. Met de trotro, afgeladen vol, het was een eind,maar het resultaat telt, een kaartje voor de bus. een luxe bus met airco en luxe stoelen, dis verstelbaar zijn. Daarnaast 2 man politie erbij,omdat er laatst een bus was overvallen.Hoe veilig kan het zijn.
Zo'n dag vliegt voorbij. Justin had nog studie te doen op de universiteit, maar zou om 16 uur terug zijn.Maar je kent de ghanees, wat is tijd. Net voor zessen terug en met de taxi naar de bus. Op tijd dat wel,maar te laat betekent weg geld en wachten tot een dag later.
Klokslag 20 uur vertrokken, geprobeert te slapen,maar de staat van de weg laat dat niet altijd toe.Maar goed gelukt. Jerry wakker gebeld om me te komen halen. heerlijk weer in Wa te zijn en bij te kletsen met jerry.
Vandaag naar het ziekenhuis geweest om de meiden te zien. Was gezellig, en natuurlijk een bevalling gezien.Het gaat snel daar,haha.
Langs de markt voor plantain, heerlijk en Jerry is nog blijer.
We blijven nog een nachtje hier,omdat de bus problemen heeft. Wat is niet duidelijk, een kapotte band of misschien wel een kapotte motor.Morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen.
Dus nu tijd voor een verslag, snel toch ?!
Als jullie mailen via hotmail,of een berizhtje via facebook werkt ook.

Veel leesplezier en tot de volgende keer,

xxx

Hoi zus,
    Goed te lezen dat de reis goed verlopen is. ja als je daar bent weet je dat het allemaal iets anders is als hier, begrijp tenminste van je dat het goede asfalt nog niet uitgevonden is daar.

• 05 November 2012 - 15:09

Eliesbeth:

ging even iets niet goed met de computer, daarom reactie in veelvoud, Eliesbeth

• 05 November 2012 - 19:05

Marieke:

Hoi moeders,

Klinkt allemaal weer erg leuk en erg bekend!! Gelukkig ken jij het Ghanese leven en weet ik dat je je schouders op haalt en wel ziet wanneer je in Nandom aan komt. Juiste instelling!! Geniet er van en volg je op de site!

Xxx
    Marieke

P.s. mis de krullenbolletjes wel dus veel foto's maken van die kleine schattige kindjes :)

• 05 November 2012 - 23:55

Liesbeth:

Hai Die carmen,wat goed om al zo snel iets van jou te horen. Tof hoor, je bent weer op bekent terrein,en fijn om een ieder weer te zien. Ik kijk uit naar jouw volgende verslag. Veel succes hee meid. Dikke zoen x liesbeth

• 07 November 2012 - 13:45

Suus:

hoi carrie,

jij bent er weer en ik stinkend jaloers...wij vertrekken 6 april weer die kant op, gelukkig! inmiddels in nandom aangekomen?
    hier alles gewoon, het is herfstig weer, woensdagmiddag, emma thuis, tom is onderweg. vanavond de nacht in.
    geniet van je reis!
    zoen, suus.

• 07 November 2012 - 16:34

Hanneke:

Hoi zus,

Goed dat alles weer goed is gegaan. Veel plezier daar en geniet maar weer van alle Ghanese gemakken en ongemakken.
    Groetjes Hanneke

• 08 November 2012 - 15:53

Janus:

Zo zusje,

Gelukkig weer goed aangekomen.Hier lekker herfst regen en wind, dus heb jij wel wat beter weer.
    Fijn om te horen dat alles goed is.Maak er iets moois van en we horen wel.
    Groetjes Janus