aftellen is begonnen - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu aftellen is begonnen - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

aftellen is begonnen

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

06 Maart 2017 | Ghana, Nandom

Aftellen is begonnen .3-3-2017

Mijn pc heeft wat problemen gehad waardoor ik geen verhaal heb kunnen schrijven.
Ik moet dus even terug kijken wat ik als laatste heb gemeld.
Ik had dus al wat opgeslagen , dus die is nu op fb gezet.
Inmiddels is het 3 maart en de dagen gaan snel.
Aftellen nu. Over 3 weken ben ik aan de kust om te relaxen bij KOSA en alvast een bal gehakt te eten.
Als alles mee zit zal Dan me bye bye zwaaien.
Ik ben weer blij naar huis te mogen. Heb het deze keer anders ervaren, meer gestruggled. Ik wijt het aan het overlijden van mijn pa. Ben natuurlijk naar huis geweest ,maar al weer snel vertrokken. Het leven ging daar ook gewoon verder en ik had nog 4 maanden hier voor de boeg. Voor mij lijkt het hier gewoon zonder familie ,vrienden en pa. Maar als ik terug ben is hij er echt niet meer en is hij niet de eerste die ik bezoek als ik de boel thuis heb afgezet. Zijn appartement is inmiddels weer verhuurd, de spullen verdeeld. Geen afspraken meer waar gaat pa heen met kerst , Pasen etc. Wie haalt pa voor een verjaardag of brengt hem thuis. Ik probeer me voor te bereiden ,maar ben bang dat dat niet lukt en zal zien hoe het me vergaat. Heb gelukkig thuis een goede achterban.
Ben nog even vrij voor ik ga werken en dat is goed. Eerst studeert Marieke af als PA klinisch verloskundige en daar ben ik als trotse moeder bij, op 31 maart. Blij de kids weer te zien. Gelukkig heeft de app en telefoontjes me goed gedaan. Ze waren er in mijn ups en downs.
En dan is er familie en vrienden die je weer wilt zien. Een half jaar is lang maar ook omgevlogen.
Ga de kleine Nathan zien, zoontje van mijn neef en zijn vrouw. De kleine Bobbi van een vriendin. En kijk uit naar de baby op komst bij Maartje en Kejo( vriendin van de meiden en dochter van mijn vriendin).
Ga de geboorte van Jerry zijn baby missen. Edith is half april uitgerekend. Ik hoop gewoon dat ze haar tijd uitzingt, altijd beter voor de kleine. Jerry is zo blij en kan haast niet wachten. Hij geniet van de zwangerschap en vindt het een Godsgeschenk dat zoiets moois groeit in Ediths buik. Hij gaat een lieve papa worden. Hij wil graag bij de bevalling zijn. En dat is hier ongewoon, maar het mag. Het is goed voor Edith hem naast zich te hebben. Ook Ernestina, haar zus en midwife, zal haar bij staan.
En ik zal in oktober dan de beauty baby kunnen knuffelen. En zo gaat het leven door.
Jerry is druk .Veel regelwerk voor Baseble, voor zijn eigen business, zijn vrouw en baby op komst, zijn zus en kids in Wa ( zij heeft haar man verloren op oudjaar en blijft achter met 3 kleine kinderen, de jongste 7 maanden ). Ik heb hem nog maar nauwelijks gezien door alle bezigheden. Maar dit weekend komt hij naar Nandom. Even tijd om bij te praten.
Ik ga Ghana missen ,dat ook. Mijn familie, Dan Mavis en Goddy, waar ik elke dag eet en een kamer heb als ik geen zin heb om naar het ziekenhuis te gaan. Mijn vrienden, Julius, Agnes, Benedicta, Francis, mijn chief en noem maar op. Ze zijn een deel van mijn leven.
Maar het is zo weer oktober en dan zie ik ze allemaal weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 233621

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: