gesettled - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu gesettled - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

gesettled

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

05 November 2016 | Ghana, Nandom

Eindelijk gesettled. 5-11-2016

Eindelijk ben ik weer thuis in mijn Cuban bungalow.
Het heeft even geduurd door wat troubles.
Bij aankomst was de bungalow bezet door de people van Freed, dus was ik in de nieuwe bungalow. Deze was klaar, maar niet schoongemaakt, geen koelkast, geen gasfornuis, lekkende afvoer en kraan.
Er was een bed en ik had er een mooie badkamer. Alle beloftes werden steeds uitgesteld.
Freed vertrok en ik ging naar Cuban bungalow, waar ik alles had geïnstalleerd om er 3 dagen later weer te vertrekken. Ze willen de bungalow achter de hand houden voor medische studenten die hier stage lopen. Ook iets voor te zeggen, maar ik vind het geen bezwaar om te delen. En daarnaast hoe veel komen er en in welke termijn?
Na wat vijven en zessen nu gewoon terug op mijn stek.
Het feit dat ik niet kon koken was niet handig. Geen theetje kunnen zetten of een eitje bakken.
Gelukkig heb ik hier ook familie en heb dus al die tijd bij Dan , Mavis en Goddy gegeten. En May is een prima kok, heerlijk fufu, rijst, yam, egg stew, salade echt smullen. Ze is de beste kok en de liefste moeder volgens Goddy. Hij heeft gelijk. Hij is groot geworden en hij blijft cute. Gaat nu naar de school die afgelopen jaar nieuw is gebouwd. Een privéschool, waar je verzekerd bent dat er leraren zijn en goed onderwijs gegeven wordt. De basis voor een goede toekomst en dat is toch wat Dan zijn Goddy wilt geven. Elke dag rijdt er een bus die de kids ophaalt en weer thuisbrengt. Luxe ,maar je betaald er voor en de weg naar school is een drukke weg. En we weten dat niet iedereen verantwoord rijdt. De weg is slecht met veel kuilen en dat maakt het nog gevaarlijker.
We maken samen huiswerk en ik overhoor hem. Hij is een slim ventje. Hij is nog verlegen , maar merk dat hij het gezellig vindt als ik er ben en hij toch wat vrijer wordt. Hij had een foto gezien van een traptractor en ziet het al helemaal voor zich. We kunnen hem zelf maken, van hout , de ketting, stuur en pedalen van de fiets, de wielen van een kinderfietsje. Zelfs de kleur heeft ie al in zijn hoofd. Heerlijk hem zo te zien genieten van alleen de plannen. Want het gaat er vast niet van komen. Had ik Stephan maar hier, die zou het wel lukken.
Hij is blij met de strandbal en de autootjes die ik meegebracht heb. En zo verdwijnt de tractor naar de achtergrond.


  • 06 November 2016 - 11:35

    Liesbeth:

    Hee die carmen. Ik heb het effe niet kunnen volgen. was jij weggeweest en dat toen jouw huisje bezet was ?? Nog steeds naar je zin hee. Oh heerlijk. Voor mij nog 5 weken en dan ook weg wezen !! Succes nog hee. Dikke xxx Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 233470

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: