terug naar af - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu terug naar af - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

terug naar af

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

18 Oktober 2016 | Ghana, Nandom


Terug naar af.

De afdeling waar ik 9 maanden heb gewerkt en alles op orde heb gebracht , is een grote puinzooi.
Ik kan niet anders zeggen. Wetende dat de kinderafdeling alles op orde heeft ga ik de discussie met A het hoofd aan . Ik ben duidelijk en direct. Ze is niet blij en heeft 1001 reden om het goed te praten. “Te weinig personeel, het zijn de mannen, te druk, wisseling van staf, “bla bla. Ik kan er niets mee. Want alle bakjes , waar in geordend was, zijn er gewoon ook niet meer.
Ook de verbandkamer geeft eenzelfde trieste aanblik.
Ik ga de uitdaging aan en ga er aan beginnen, verzamel lege gallons van de bleach, halveer ze en sticker ze. Boter bij de vis dus. Morgen ga ik naar de afdeling en zal dan ook de kast weer op orde brengen. Iets wat zo handig was, zo overzichtelijk, het werkt niet voor iedere Afrikaan.
Daarna zal ik het advies geven, elke dag 1 nurse in elke dienst, de verantwoording te geven over deze emergency-trolly.
Het moet gaan lukken.
Never give up!!

10-10-2016

Alles weer op orde. Een hoop rotzooi weggegooid. En dingen gevonden die ze kwijt waren.
Niet alles nog zoals het moet zijn, maar een nieuw begin.
In charge helemaal blij, maar wel makkelijk om een ander het werk te laten doen.
En helemaal een lachertje als ze tegen een student van de late zegt : “ je moet dit mooi op orde houden “. Zij die het gewoon heeft laten versloffen. Ben de stuwbanden kwijt. En die heb ik niet terug gevonden. Wat moet je thuis met een stuwband, je nylons op houden . Zeg het maar ;-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 233483

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: