naar huis 22-12-2015 - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu naar huis 22-12-2015 - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

naar huis 22-12-2015

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

03 Februari 2016 | Ghana, Nandom

Naar huis.

Het jaar zit er op en ik ga naar huis. Met een dubbel gevoel. Zal Ghana met al mijn vrienden zo gaan missen. De zon, de cultuur, het relaxte leven, mijn wandelingetjes naar police, town,ziekenhuis.
Ook blij thuis iedereen weer te zien en samen kerst te vieren.
Een hele week genoten van zon, zee, strand. En mijn maatjes.
Maandagavond nog even lekker samen met Dan en Aaron eten. Ik neem fried ice als toetje heerlijk. Ik laat de rekening opmaken. De taxi om ons naar Accra te brengen is besteld.
We gaan naar de kamer en ik sluit mijn koffers. Klaar om te gaan.
Na een heerlijke nachtrust en ontbijtje is de taxi er en op tijd. Neem afscheid van Annelies en Nol.
In Accra wacht Julius op me. Fijn hem nog even te zien, was al weer even geleden. We eten en drinken samen . Julius heeft nog een cadeau van mijn volleyballers. Een mooie smock, een echte ghanese traditionele jurk. Ik ben er blij mee. En dan komt het moment van afscheid. Dan en Aaron gaan terug naar Nandom, waar Aaron zijn kerstvakantie zal vieren. Julius naar Kokoligu. Ik ben er niet goed in, maar er is geen keus. Bye bye en tot volgend jaar. Blij dat er app bestaat en zo het contact kan behouden.
Ook John is in Accra. Moest even naar de dokter. Mag niet in een plaatselijk zkh vanuit Peacecorps. Dus die zie ik dan ook nog even voor ik in ga checken.
Ik wacht rustig af tot ik het vliegtuig in mag. 22.50 uur stijgen we op. Bye bye Ghana en tot volgend jaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 233624

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: