naar huis 22-12-2015 - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu naar huis 22-12-2015 - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

naar huis 22-12-2015

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

03 Februari 2016 | Ghana, Nandom

Naar huis.

Het jaar zit er op en ik ga naar huis. Met een dubbel gevoel. Zal Ghana met al mijn vrienden zo gaan missen. De zon, de cultuur, het relaxte leven, mijn wandelingetjes naar police, town,ziekenhuis.
Ook blij thuis iedereen weer te zien en samen kerst te vieren.
Een hele week genoten van zon, zee, strand. En mijn maatjes.
Maandagavond nog even lekker samen met Dan en Aaron eten. Ik neem fried ice als toetje heerlijk. Ik laat de rekening opmaken. De taxi om ons naar Accra te brengen is besteld.
We gaan naar de kamer en ik sluit mijn koffers. Klaar om te gaan.
Na een heerlijke nachtrust en ontbijtje is de taxi er en op tijd. Neem afscheid van Annelies en Nol.
In Accra wacht Julius op me. Fijn hem nog even te zien, was al weer even geleden. We eten en drinken samen . Julius heeft nog een cadeau van mijn volleyballers. Een mooie smock, een echte ghanese traditionele jurk. Ik ben er blij mee. En dan komt het moment van afscheid. Dan en Aaron gaan terug naar Nandom, waar Aaron zijn kerstvakantie zal vieren. Julius naar Kokoligu. Ik ben er niet goed in, maar er is geen keus. Bye bye en tot volgend jaar. Blij dat er app bestaat en zo het contact kan behouden.
Ook John is in Accra. Moest even naar de dokter. Mag niet in een plaatselijk zkh vanuit Peacecorps. Dus die zie ik dan ook nog even voor ik in ga checken.
Ik wacht rustig af tot ik het vliegtuig in mag. 22.50 uur stijgen we op. Bye bye Ghana en tot volgend jaar.