KoSa 17-12-2015 - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu KoSa 17-12-2015 - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

KoSa 17-12-2015

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

19 Januari 2016 | Ghana, Nandom

Blij weer aan het strand te zijn. Annelies en Nol weer te zien. Zij zijn mijn baken van rust voor ik weer vertrek.
Een paar dagen zwemmen, lekker eten en luieren. Voor Dan ook vakantie dus. We nodigen zijn broertje Aaron uit. Hij heeft kerstvakantie en de examens achter de rug. Hij is de junior one, 22 jaar, een puppy. Hij heeft de looks van zijn moeder, wat groter en zwarter dan zijn grote broer. Hij is helemaal blij. Nog nooit aan zee geweest. Daarbij lekker eten, een kerstcadeautje .
KoSa betekent zwemmen. We hebben de discussie " kun je zwemmen" al gehad. Weet zeker dat Dan niet kan zwemmen. Hij is niet opgegroeid bij het water. De uitdaging dus. Beide doen hun best. De zee is kalm, het is eb. De stoere mannen gaan te water. Dat zou je denken. Ze blijven steken als het water aan hun knieen staat. Ik heb dus ook wat te doen. Aaron is minder bang dan grote broer. We lachen wat af en met veel geduld leer ik ze drijven. Een uitputtingsslag voor hen. Ze vergeten te ademen en de techniek is nog niet wat het moet zijn . Duidelijk vermoeid zoeken we na een uurtje het strand op voor een drankje en een hapje.
Morgen een nieuwe dag met nieuwe uitdagingen . In ieder geval voor mij maar zie bij de mannen toch echt grote twijfel . ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 233578

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: