KoSa 17-12-2015 - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu KoSa 17-12-2015 - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

KoSa 17-12-2015

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

19 Januari 2016 | Ghana, Nandom

Blij weer aan het strand te zijn. Annelies en Nol weer te zien. Zij zijn mijn baken van rust voor ik weer vertrek.
Een paar dagen zwemmen, lekker eten en luieren. Voor Dan ook vakantie dus. We nodigen zijn broertje Aaron uit. Hij heeft kerstvakantie en de examens achter de rug. Hij is de junior one, 22 jaar, een puppy. Hij heeft de looks van zijn moeder, wat groter en zwarter dan zijn grote broer. Hij is helemaal blij. Nog nooit aan zee geweest. Daarbij lekker eten, een kerstcadeautje .
KoSa betekent zwemmen. We hebben de discussie " kun je zwemmen" al gehad. Weet zeker dat Dan niet kan zwemmen. Hij is niet opgegroeid bij het water. De uitdaging dus. Beide doen hun best. De zee is kalm, het is eb. De stoere mannen gaan te water. Dat zou je denken. Ze blijven steken als het water aan hun knieen staat. Ik heb dus ook wat te doen. Aaron is minder bang dan grote broer. We lachen wat af en met veel geduld leer ik ze drijven. Een uitputtingsslag voor hen. Ze vergeten te ademen en de techniek is nog niet wat het moet zijn . Duidelijk vermoeid zoeken we na een uurtje het strand op voor een drankje en een hapje.
Morgen een nieuwe dag met nieuwe uitdagingen . In ieder geval voor mij maar zie bij de mannen toch echt grote twijfel . ;-)