knocked - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu knocked - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

knocked

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

06 Oktober 2015 | Ghana, Nandom

Knocked by a car.

En nu echt me involved.
Het is Lawra festival, muziek en dans. Ik heb even een avondje uit nodig. Jerry is weer terug dus dat moeten we vieren.
Dan, MAvis, Godluck, Jerry, Lieke, Edith, me . We zijn er klaar voor. Jurkje, high heels, helemaal top.
’s Middags nog even de verjaardag van Benedicta gevierd met een biertje . Jerry dus, ik en lieke een tonic.
We zoeken een leuke bar uit, kopen een lekker stukje vlees en bestellen ons drankje. Het begin van een goede avond.
De mannen gaan voor een nieuwe bestelling van het vlees. Lieke en ik volgen hun, omdat we niet weten wat ze gaan doen. Ze gaan naar somewhere to do do something. De ghana secret way of speeking. ( going somewhere, to see somebody , to do something ).
Dus we zien hun langs de weg , bij het vlees.
We kletsen wat en er passeert een auto, die mij vol in mijn ellenboog raakt. Maar ik schrik zo ,omdat ik bang ben dat Lieke geraakt is. Mijn ellenboog heeft geen hechtingen nodig zie ik, dus how is Lieke. Zij is fine. En mijn ellenboog begint toch wel veel pijn te doen. We koelen met koud water. Na 10 minuten test ik alle functies, niet gebroken dus. Maar wel flink gekneusd. Die gaat zwellen, blauw worden en zal een paar dagen nodig hebben om te herstellen. Iedereen bezorgd dus.
Dan heeft geprobeerd de auto te laten stoppen ,maar die reed een beetje te hard. Hij is not happy at all. De klap was hard genoeg om te realiseren dat er iets geraakt is. En normaal stop je om te kijken wat er aan de hand is. Dus Dan belt zijn maten in Nandom om uit te zien naar de auto. ( Dan kent de man, hij is een teacher hier in town). Een collega , die inmiddels of duty was en al sliep, komt zijn bed uit. Ben blij met zoveel vrienden, die met je begaan zijn.
We rijden naar huis, we zetten Mavis en Godluck thuis af. Godluck heeft inmiddels zijn dutje op mijn schoot gedaan. We rijden langs het politiebureau en ze hebben hem al getraceerd. Hij heeft het stopteken van de politie genegeerd en bij de volgende stop. Heeft ie toch weer de benen genomen. De auto dus en daarbij moest Action op zij springen om niet geraakt te worden. Dus al met al maakt hij het voor zich zelf alleen maar erger.
Morgen zullen ze hem arresteren. En dan zullen we zien wat te doen.
Jerry is redelijk dronken en rolt zijn bed in, nadat hij zich heeft ontlast ;-).
Ik loop naar de afdeling met een icepack om te kijken welke dienst ik heb. Late en dus moet gaan. Lieke gaat met mee morgen en mag het werk doen en ik zal de supervisor zijn .
Met 2 PCM en icepack duik ik mijn bed in. Kan de slaap niet vatten. Realiseer me wat een geluk we hebben gehad. Ik had er niet aan moeten denken opgenomen in mijn eigen ward, met van alles wat je niet wilt. Het is afgelopen met een sisser.
Ga maar even op internet, omdat dat ’s nachts ook het snelst is. Dus FB vrienden weer op de hoogte.
Val uiteindelijk in slaap.
9 uur word ik wakker, alles goed. Pijnlijk, blauw en dik, maar ok. Een beetje een stroomgevoel in mijn pink, maar zal de zwelling zijn.
Dan belt on 10 uur dat de man in kwestie opgepakt is en in cel zit. Huilend en vol van spijt.
Ik wil hem graag spreken, dus Dan pikt me op.
Inderdaad een huilende man, die spijt heeft als heren op zijn hoofd.
Voor mij het allerbelangrijkste , dat hij zich bewust is van zijn gedrag. Drinken en rijden gaat niet samen. IK ben duidelijk. Wat als het anders was gelopen en Jerry of Dan mijn kinderen hadden moeten bellen met een melding dat mams in het ziekenhuis ligt of erger. Hij blijkt ook een kindje te hebben, dus het komt wel aan. En zeker als een blanke je aanspreekt. Ik zeg hem dat ik er geen aangifte van doe . Hij is daar blij mee. Ik wil niet al die heisa, dan moet ik naar court etc.
Wat de politie doet met zijn doorrijden na stopteken is hun pakkie aan . Dan spreekt hem daarna onder 4 ogen. En ik wacht rustig af.
Na een uurtje verontschuldigt de hele club van vrienden en familie zich nogmaals en gaan we naar huis. Ik weet dat er een kleine te goed koming zal komen in welke vorm dan ook. Heb met een geintje gezegd dat een fles Cardinal( likeurtje ) lekker is. Of een bottle of shandy.
Ben blij met al de lieve vrienden hier , die zo bezorgd om me zijn.
En met mijn vrienden thuis, die me via FB een lief berichtje hebben gestuurd. I am a strong woman, don’t worry . All will be fine. 





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 233463

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: