visa - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu visa - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

visa

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

29 September 2015 | Ghana, Nandom

Visa het blijft een probleem.

Als iets niet soepeltjes gaat is het wel een visa voor Ghana aanvragen.
Dacht dat ik alles had geregeld door iedereen die nog komt een invitationletter te sturen. Ik had het voorbeeld van Lieke overgenomen. De brieven allemaal ondertekend en aan de kids mee naar huis gegeven. Ook allemaal een kopie van mijn paspoort en visa gestuurd.
Iedereen op pad dus.
De moeder van Suus, moest een nieuwe kopie van het paspoort ,omdat ze de onderkant niet volledig konden zien.
Wieteke en Ellen hebben het in 1 x gered. In den Haag wilde ze de helft maar van alle papieren die ze hadden meegenomen . Maar vroegen wel steeds “wie is Babijn”,o zei Ellen, “dat is deze hier naast me”.
Marieke een collega van het ziekenhuis, leek het allemaal makkelijk af te gaan, maar dat werd anders. Iedereen was goed ingefluisterd , geen vrijwilligerswerk noemen. Visite en reizen en that’s it.
Maar goed telefoon, ik herken het nummer al, de ambassade in Den Haag dus.
Of ik Ellen en Wieteke kenden en wat zij bij mij komen doen. Duidelijk geweest en tevreden aan de ander kant van de lijn.
Nog geen ½ uur later ambassade again. Of ik Marieke kende en wat zij kwam doen. Mij bezoeken en reizen door Ghana. Niet tevreden dus. Ruim 7 weken in Ghana, en ook een nurse dat is verdacht.
Ik leg uit dat het niet zo gek is als je vpk bent dat je vrienden hebt die vpk zijn. Ja maar, 7 weken is wel lang. En ze had geen brief van uitnodiging. Ik wist zo zeker dat ze die wel had, maar uiteindelijk gezegd , dat ik haar er eentje zou sturen. De meiden die 2 weken komen dat is geen probleem als je vpk bent , maar 7 weken , nee nee. Dus Marieke geappt. Ze had geen problemen gehad de dag ervoor en had ook al betaald. Dus ik stelde haar gerust , dat het dan wel goed zat.
22 september , Marieke vol goede moed naar Den Haag. Appt me dat ze geen toeristen visa krijgt , omdat ik gezegd zou hebben dat ze vrijwilligerswerk komt doen en 51 dagen in Ghana is. Of ik een brief wil maken vanuit het zkh met hun logo er op. Een uur later komt het verlossende appje. Na 5 discussies en 1 ½ uur later heeft ze haar visa.
Maar dit gaat een staartje krijgen. Ik heb nooit gezegd dat ze hier komt als vrijwilliger. Ik weet als geen ander hoe moeilijk ze kunnen doen met de brieven. Het duurt een eeuwigheid om hier een brief te krijgen , die helemaal correct is. Dus daar heb ik me niet aan gewaagd. Wat een leugenaars daar. Ik ga mijn beklag doen als ik terug ben bij de ambassadeur van Ghana in Nederland. Maar ga wel info inwinnen ervoor, om niet mijn eigen ruiten in te gooien. Ik wil erg graag weer terug natuurlijk.
Suus heeft alles , dus hoop dat zij bij de visumdienst Breda minder problemen heeft. Want het blijven mierenneukers.
Dus het wordt een gezellige drukte de komende maanden. Houd jullie op de hoogte.




  • 29 September 2015 - 12:30

    Suus :

    het is inderdaad een gezeik van de bovenste plank, ook als je het via de visumdienst breda doet. Die doen zaken met de ghanese ambassade in brussel, en die zijn net zo lastig! Kopie bankafschrift, een invitatie letter, een andere foto van een verblijfsvergunning enz enz.
    maar goed, afgelopen zondag kwam de visumdienst keurig thuis de paspoorten brengen en kunnnen we jou kant op.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 233494

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: