Eeen beetje balen - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Eeen beetje balen - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Eeen beetje balen

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

22 Januari 2015 | Ghana, Nandom

Een beetje balen.
Het werk loopt . Veel studenten, dus voor mij de visites. Ben inmiddels zo ver dat ik in het Daghari, kan vragen naar hun klachten. En nav deze een plan kan maken. Bloed prikken, medicatie voorschrijven , ontslag etc.

Maar het meeste baal ik van mijn pootje. Heb een pijnlijke voet. Had er al langer last ( met ups en downs )van, maar mijn instelling ‘zoals het komt, zal het ook weer gaan” gaat niet op. Afgelopen zaterdag een flinke wandeling gemaakt naar de chief en daarna naar de kerk.
De moeder van mijn vriendin Ernestien was overleden. Die dag was de begrafenis en zo was ik in gedachte bij hen.
Daarna hield het op, voetje omhoog en wat rust nemen. Dat leek me voldoende. Zondag ging het weer. Maar goed er is een orthopeed in huis, dokter Robert, dus waarom niet even overleggen.
Zo gezegd zo gedaan. Hij had er beter even niet aan kunnen komen, want het is een pijnlijke plekje. Hielspoor dus, bone spurrs, wat ik al wist. Dus vandaag een status laten maken . Een foto en het kon niet mooier, ik zag het al meteen op het scherm. Een echte. We gaan proberen met zooltjes om de druk te verminderen en wachten af. Even geen ingrijpende acties. Thuis heb je die zooltjes zo gehaald, hier kost dat wat moeite. De fysio gaat kijken waar ze te koop zijn. We wachten dus gewoon rustig af.
Alhassan gebeld, zodat hij kan informeren of ze in Tamale of Kumasi de zooltjes hebben. We shall see how long it takes. Voor nu zo af en toe een PCM .

Al met al even geen wandeling naar town elke dag. Mijn fiets gaat mijn maatje worden voorlopig. Als mijn fiets tenminste komt. Francis, de elektricien, heeft hem het afgelopen jaar gebruikt. Hij zou hem brengen, soon ,maar hier is soon nooit very soon. Een belletje dus . Hij beloofd me morgen, we zullen zien.

  • 22 Januari 2015 - 20:57

    Caro :

    ach, ach ach, we worden gelukkig ouder en daar horen gebreken bij, hihi. En waar is je vriendin als je haar nodig hebt, in nederland dus. Is het een idee als ik hier zo'n zooltje koop bij de schoenenwinkel en samen met tape, instructie naar je opstuur? Gaat dat "sooner"? dan wachten of ze ze miss inTamale te koop zijn, laat maar even weten. Maar voor nu beterschap

    xx caro

  • 01 Februari 2015 - 09:29

    Marijke Vriens:

    Ach lieve Carmen dat je dit nu overkomt wat vervelend. Hopelijk komen je zooltjes snel en krijg jej je fiets terug. Van harte beterschap en probeer die voet te ontzien al zal dat daar niet meevallen. Sterkte x mariijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 233434

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: