een Ghanees nu ? - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu een Ghanees nu ? - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

een Ghanees nu ?

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

17 Januari 2015 | Ghana, Nandom

Een Ghanees nu??
Het lijkt wel of ik steeds meer een Ghanese word ;-).
De nachten zijn koud en ik slaap dus met een T-shirt. Dat is me nog nooit eerder overkomen.
Ik neem een bucketshower met warm water. Dat heb ik nooit eerder gedaan.
Ik kan poepen in de bush. Het was niet mogelijk het op te houden. En dat ze me niet gezien hebben is helemaal een wonder. Witte billen zie je tenslotte van ver. Haha.
Al weer genoten van mijn eerste fufu met soupe, plantain en watchi. All the rest will follow.
Ik laat me meenemen achterop een motorbike. Waar zijn mijn dagelijkse wandelingen naar het dorp
gebleven? Dat komt er van als je steeds meer mensen kent.
En ik spreek een tijd af en dat is dan mijn tijd van vertrek. En ben ik dus gewoon in time.
Misschien dan toch een pruik kopen, zodat ik elke 6 weken mijn haar anders heb. ;-)
Een shandy na het werk met vrienden.
Oh ja en ik heb een hamattan-neus. Droog en korstjes. En niet kunnen laten om te krabben, dat doet weer pijn. Maar sheebutter is de oplossing voor het slapen gaan.
Droog vel, sheebutter!
En mijn Dagari gaat steeds beter.
De was in een sopje in de zon en dan met de hand.

Maar toch blijf ik genieten van mijn boterhammetje met jam.
Een geordende afdeling, keuken en kast.
En slenteren lukt me ook niet.
Dus toch nog wel een echte Nasaala.

  • 17 Januari 2015 - 15:59

    Yvette:

    Hoi Carmen,
    Goed te lezen dat je weer 'thuis' bent gekomen en er weer volop van geniet!
    Tot je volgende verhaal.
    Groetjes, Yvette

  • 17 Januari 2015 - 17:35

    Lilianne:

    Hoi lieverd

    Fijn te om te lezen dat je weer helemaal op je plekje bent.
    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.
    Geniet ervan meid.

    dikke knuffel lil x

  • 17 Januari 2015 - 19:00

    Els Hendrikx:

    hallo Carmen
    Fijn te lezen dat je weer op je plek bent.
    gr van Els

  • 17 Januari 2015 - 19:44

    Lindy:

    Hee Carmen,
    Wat een leuke verhalen. Ik ga ze met veel plezier lezen.
    Fijn om te lezen dat je zo op je plek bent.

    Liefs Lindy

  • 17 Januari 2015 - 19:45

    Suzanne:

    Prachtig om te lezen, mooi geschreven.
    Wat moet het heerlijk zijn om weer deel te nemen aan het Ghanese leven.
    Geniet ervan!
    Liefs

  • 17 Januari 2015 - 20:01

    Chantal:

    Wat fijn om te lezen dat je weer op je plek bent, waar je graag wil zijn.
    Geniet lekker van het ghanese leven

  • 17 Januari 2015 - 22:30

    France :

    hoi lief zusterke,
    fijn om te lezen dat je je draai weer hebt gevonden
    daar in Ghana ! maar ook goed te lezen dat het boterhammetje
    met jam toch ook niet vergeten wordt !! toch een beetje Nederland
    in Ghana :-) ! liefs vanuit Someren en we blijven je volgen xxx van
    ons allemaal

  • 18 Januari 2015 - 11:03

    Miranda:

    hoi Carmen fijnom te horen dat je aangekomen bent. Ik ga je volgen hoor. Bedankt voor je reactie op Facebook, ben je er toch een beetje bij!

  • 18 Januari 2015 - 21:25

    Eddy:

    Fijn dat je zo op je gemak bent daar! X

  • 19 Januari 2015 - 14:37

    Marijke Vriens:

    Lieve Carmen,
    Wat is het leuk om te lezen hoe het met je gaat. Je doet alles of het gewoon is poepen in de jungle achter op de brommer werken op de EH voor kinderen.Dus voor mij ben je een echte Ghanese. Ik zou het echt niet kunnen daar ben ik veel te verwend en gewend voor aan de Nederlandse luxe. ik vind het knap van jou en vind dat ze daar heel blij met jou mogen zijn. Geniet ervan en tot mails. X Marijke

  • 19 Januari 2015 - 16:05

    Eline:

    Heey Caatje,
    Je verhalen, leuk, je geniet.
    Back in town.
    Werk ze daar.
    Grt Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 233442

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: