Oudjaarsdag - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Oudjaarsdag - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Oudjaarsdag

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

31 December 2014 | Ghana, Nandom

Hallo allemaal,

En dan is kerst weer voorbij en staat het nieuwe jaar voor de deur.
Nog 2 nachtjes slapen ;-) en ik ga mijn huis en haard verlaten voor een mooi jaar Ghana.
Kerst was mooi met het grootste deel van de kids en opa. Mariek en Pieter waren op vakantie in Malta en zijn weer terug. Hebben genoten en mogen na het weekend hun uitdaging aan in de vorm van de verbouwing van hun nieuwe huis. Vandaag dus in de ouwe toko een feestje bouwen.
En de mutsen zijn klaar , heb er nog eentje extra voor Peter gebreid. Gaat snel als je tv kijkt op de bank.
Gisteren een inloopdagje gehad van vrienden die me gedag kwamen zeggen. Een beetje raar idd als je weet dat je de meeste pas weer in 2016 ziet. Klinkt eindeloos ver weg, maar ook dit jaar zal omvliegen.
Vanavond mijn laatste dienst in het ziekenhuis, met vanmiddag een afscheidsbakkie op de afdeling.
Probeer de emotie nog niet toe te laten,maar er zal zeker een traantje gelaten worden. Heb tenslotte vele lieve collega's. Het werk op zich zal ik minder missen, maar ga natuurlijk in Nandom ook gewoon weer zuster zijn. En dit jaar wsch meer op de eerste hulp voor de kids. hoop dat ik het volhoud,want zieke kindjes is niet mijn sterkste kant. Zeker niet als je naalden in die kleintjes moet steken. Maar heb altijd mijn afdeling chirurgie nog. Daar de meest gruwelijke wonden verplegen gaat me beter af.
Dus nu de laatste dingen in de handbagage, inclusief deze laptop ,zodat ik daar door kan gaan met schrijven en jullie mijn verhalen kan vertellen.
Morgen echt een dag van afscheid, mijn vader,familie en vrienden.
En dan vrijdagochtend naar Rotterdam airport om daar om 10 uur in te stappen naar Londen. Vandaar naar Accra,waar ik rond 20 uur weer land en daar wacht vriendlief. Ook weer fijn dus.
Geniet allemaal van een mooie oudjaarsavond en natuurlijk een schitterend 2015 met veel liefde ,geluk en gezondheid.

xxx liefs carmen

  • 31 December 2014 - 11:29

    Jenny:

    Carmen,

    Geniet vandaag en morgen van alle knuffels die je gaat krijgen. En dan op naar een heel mooi jaar in Ghana. Ga daar je positiviteit uitdragen en het mooie werk voortzetten.
    Tot over een jaar.

    Jenny xx

  • 31 December 2014 - 12:38

    Jacqueline:

    Lieve Carmen,
    Heel veel plezier en ik hoop dat dit jaar een onvergetelijk jaar wordt voor je. Ik zie je snel terug in 2016, het jaar zal zeker omvliegen.Maar ik zal je ook gaan missen op de vloer, je lieve uitstraling en je kracht van positiviteit. Heel veel knuffels en ook van Peter
    XXX
    Jacq

  • 31 December 2014 - 17:09

    Carok:

    hallo vriendinnetje, wat gaat de tijd snel, je bent alweer over bijna 48 uur in Accra bij je lief in het mooie Ghana. Ze zitten daar met smart op je te wachten, geeft ook een goed gevoel toch. Door internet en skype en facetime wordt de wereld een beetje kleiner en miss het missen ook een beetje minder. Ga alles volgen lieffie en wens je een heeeeeeeeeerlijke tijd en door de bezoekjes van je kinderen wordt het alleen nòg leuker. dikke kus en een geweldig 2015,

    caro en mike

  • 31 December 2014 - 17:11

    Anouk Lips:

    Lieve Carmen, hele fijne jaarwisseling met je familie en vrienden. Een goede reis vrijdag en dat het komend jaar een goed jaar mag worden voor je! Ik kijk al uit naar je mooie verhalen. Pas goed op jezelf en tot volgend jaar! Xxx

  • 31 December 2014 - 19:16

    Suzanne Kuijpers:

    hoi Carmen,

    Je gaat vast een fantastisch jaar tegemoed. Ik wens je een goede reis en in 2016 zie ik je wel weer in het EZ rondlopen. Veel geluk!!

    Xx Suzanne

  • 31 December 2014 - 20:47

    Agnes Francis:

    Lieve Carmen,

    Geniet van je laatste dagje Nederland met je familie en vrienden. Wij wensen jouw alle goeds in 2015 en zullen je blijven volgen.Heel veel liefs van ons 3-tjes.

    xxx Agnes, Ron en Moreno

  • 01 Januari 2015 - 19:02

    Toos:

    hallo Carmen , wij wensen jou een geode reis en een heel goed en productief jaar in Ghana .
    volg je hart en gebruik je kennis , heel veel success en werk plezier ,gr. toos

  • 01 Januari 2015 - 22:28

    France :

    Hoi lief Zusterke,
    wij wensen je een heel goed 2015 in het land van je dromen !
    we blijven je volgen met je verhalen !
    het laatste nachtje in je eigen bedje , goeie nachtrust en voor
    morgen een hele goeie reis !!
    heel veel liefs Alfred, Anouk, Femke en France

  • 01 Januari 2015 - 23:11

    Nicolle Mermans:

    Carmen, heel veel s6! Ga er maar lekker van genieten. Wat zullen ze blij zijn met zo'n lieve zuster als jij! Een hele goede reis en ik ga je volgen op je blog!
    Nicolle

  • 02 Januari 2015 - 00:13

    Marie-José Geven :

    Hoi Carmen,
    Allereerst een heel goed, gelukkig en gezond 2015!
    Heel veel succes met alles wat je in Ghana gaat doen..zal zeker goed komen met jouw ervaring en inzet!! Geniet ervan..een goede reis en straks een veilige thuiskomst!!
    Tot ziens! X MJ


  • 02 Januari 2015 - 23:18

    Suzanne:

    Je zult nu al in Ghana zijn, hopelijk heb je een goede vlucht gehad!
    Het was fijn om je op de afdeling nog even te zien en je nog even te knuffelen...het viel me wel zwaarder dan ik dacht.
    Heb het goed, fijn om weer bij je lief en andere bekenden te zijn!
    Dikke kus, ik blijf je volgen!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 233595

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: