visum binnen - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu visum binnen - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

visum binnen

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

27 November 2014 | Ghana, Nandom

Gelukt.

Het visum is binnen,maar niet via de ambasade in Den haag. Jaja hoe dat zo ?
Was een paar weken geleden in Den Haag met al mijn papieren en mijn meest vriendelijke lach. Ben tenslotte een kenner ,haha. Wat bleek, had ik een mooie utinodiging van het ziekenhus in nandom,maar welke naam staat er op. CARMEN van loon. Maar wie is dat ,want in het paspoort staat Catharina. Ships, iedereen vertel ik altijd de namen van je paspport te gebruiken en nu ben ik er zelf door verrast. HAd de uitnodiging al sinds juli in huis,maar niet meer aan gedacht, die nog eens te lezen. Enje kunt hoog en laag springen ,maar daar kom je er niet me .Dus er zit niks anders op dan naar huis te gaan. Vrije dag weg, benzine armer en frustrated. Heb buiten wel even weer wat minder mooie dingen gezegd. Was er helemaal klaar mee. Dan is de visumdienst op HAzeldonk een tweede optie. Wel wat duurder,maar het kost me veel minder tijd, benzien en stress. En ja hoor ,vandaag opgehaald. Niets is er nu nog dat me weerhoud te gaan. En de tijd gaat snel nu.
Nog even druk met de voorbereidingen van de kado-markt as zaterdag in het dorp en dan gewoon aftellen.
OOk gewoon nog werken ,leuke dingen doen, vrienden bezoeken, trui breien voor dochterlief ( want zij wil graag een kersttrui met Noors patroon ),inpakken bij de andere (want die gaat verhuizen, heeft een huis gekocht) , eindexamen van zoonlief ( die nu master urban designer is ), en dan blijft Helen over ,die moeders niet nodig heeft voor al die praktische dingen,maar gewoon voor een kletspraatje .
Het komt nu echt dichtbij en dan komen niet de twijfels ,maar de emoties. Wetend dat ik mijn kids zo ga missen, de familie en mijn lieve vrienden en collega's. Fijn te weten dat de kids allemaal me komen opzoeken en dat het jaar daar zo voorbij zal zijn. Zie uit naar mijn weerzien met Nagumsi, mijn lief,de familie daar, Jerry en al mijn vrienden in Nandom. HEt wordt ook thuiskomen,heerlijk.
Een jaar van werken, bouwen aan de huisartsenpost in BAsseble, gezelligheid, shandy doen met mijn maatjes van het ziekenhuis. Bijkletsen met mijn chief,die een periode van ziek-zijn achter de rug heeft. Hoor dat hij een onderbeensamputatie heeft gehad ivm suikerziekte. Hoop dat hij een prothese kan laten aanmeten. Moet hij wel even voor naar Accra of Tamale denk ik. Inderdaad terug naar een minimale gezondheidszorg,maar ik maak me geen zorgen.
En dan 31 december laatste werkdag, byebye voor collega's en 1 januari voor de familie en vrienden. 2 januari 10 uur zit ik in de lucht naar Londen om van daaruit naar Accra te vliegen.

liefs carmen

  • 27 November 2014 - 18:40

    Caro:

    hoi lief schoolvriendinnnetje , leest weer lekker weg maar lees tussen de regels door lichte stress, leuke stress, maar toch. Gaan je missen, wij allemaal, maar wat een heerlijk vooruitzicht heb je. Is een beetje dubbel. Ach als je eenmaal weg bent, gaat het vanzelf, :-) Hoop op een hoge opbrengst zaterdag zodat het dak er snel op kan, ga je volgen, :-) :-) xxxx Caro

  • 27 November 2014 - 21:22

    Liesbeth Uit Breda Een Afrika Gangster:

    Hee lief mens, ja ja zo zie je maar ,voortaan gewoon via hazeldonk ,heb je ook geen last van die erge autoritaire lui daar. Bietje meer betalen, maar over en wer rijden kost ook geld. ja ja een dubbel gevoel hee meid. naar je lief gaan en je liefkus achter laten.Ben reuze benieuwd naar alles. Ik ga vlg. week met mijn hele reutemeteut naar iemand toe, zodat ik ook met jou contact kan houden vanuit Uganda . Veel succes met jouw markt en ik hoop dat je wat extra geld mag ophalen. Ik heb wat nare weken achter de rug. Mijn 2 de moeder is overleden, de moeder van mijn beste vriendin. Zaterdag de uitvaart. dan daarna feest van beste vriend die 65 wordt. dan zondag sinterklaas met dochter en kleinkids van Joop en fam. Wel leukl uiteraard. Ik bel jou nog voor mijn vertrek ,misschien nog effe zien |?? xxx Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 233502

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: