Voorbereidingen gaan door. - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Voorbereidingen gaan door. - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen gaan door.

Door: carmen

Blijf op de hoogte en volg carmen

19 Oktober 2014 | Ghana, Nandom

Hallo allemaal,

En de tijd gaat voort.
Het aftellen begint nu echt. De ticket is geboekt, 2 januari vertrek ik naar mijn Ghana. Nu kan ik ook mijn visum gaan regelen. Dus weer eens pasfoto's laten maken. Het moeten gelijkende foto's zijn en gezien de wisseling van mijn haarkleur van de verfpot naar seniorenblond,ga ik naar de fotograaf. Ben er tevreden mee. Inmiddels gewend aan de varianten grijskdekking. En je bent zo oud als je je voelt en dat zit wel goed :-).Dus over een paar weken weer eens naar de Ghanese ambassade.Gaat lukken als ik vriendelijk blijf lachen toch ?!
Daarnaast een heerlijk gevoel dat ik geen ontslag hoef te nemen op het werk. Na veel puzzelen,kan ik mijn baan behouden door mijn contract terug te brengen naar 16 uur. Neem al mijn vakantiedagen,PLB-uren, overuren mee naar volgend jaar en wat ik tekort kom koop ik.Ontslag nemen is dus van de baan. Deze zekerheid in een tijd van ontslagen en bezuinigingen is toch wel lekker. Als ik terug ben zien we dan wel of er uren bijkomen.
Nu nog even druk met het voorbereidenvan de kunst- en kadomarkt. Opbrengst voor de stichting. We verkopen zelfgemaakte kunst en kadootjes. Ben druk met het maken van dikke dametjes en mijn medecursisten kijken wat ze ter beschikking stellen. Het wordt dus een gevarieerd aanbod.
Er gaat daarnaast een aanvraag weg voor ondersteuning van De VAstenaktie . Hopen dat het gaat lukken. Met deze bijdrage zal het mogelijk zijn om de bouw van de huisartsenpost te realiseren. Wat zou het super zijn als ik er volgend jaar ben om het dak er op te krijgen. Een droom die uit gaat komen hoop ik. De bouw gaat door en we zijn een meter boven de fundering. Deze week gaan er weer stenen gemaakt worden.
Ik word op de hoogte gehouden nu door Gert-Jan en MArlou, die daar tot januari zijn. G-J doet daat buitenlandstage en zijn vriendin is fysio en kan zich nuttig maken in het ziekenhuis. Ze genieten en dat is fijn.
Maar gelukkig is FB en klets ik met mijn vrienden daar. Nog even en dan mag ik weer samen een shandy drinken in de spot van het ziekenhuis.Zie er naar uit.



  • 06 November 2014 - 03:02

    Margriet:

    Ik kwam via google op jou reisverslag en kwam bekende namen tegen. Ik ben een paar jaar geleden 4 maanden in Nandom geweest. Zou je met mij contact op willen nemen via de mail!

  • 06 November 2014 - 18:04

    Carmen Van Loon:

    HA margriet,VOlgens mij heeft Michael nog contact met jou ?
    Mail mij maar op carmen.vanloon@hotmail.com.

  • 27 November 2014 - 14:18

    Carmen Van Loon:

    Dank je Bennie, neem ik mee. Tijd voor ontspanning mag ook toch ?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carmen

Ghana, StTheresaziekenhuis Nandom. 2016 Mijn vertrek staat gepland op 3 oktober deze keer. Na mijn jaar Ghana in 2015 mag ik nu een half jaar. We gaan weer verder met de bouw van de huisartsenpost. De kennismaking met Jerry, na onze ontmoeting 8 jaar geleden ,is uitgegroeid tot een warme vriendschap. Veel mailen, bellen, appen en jaarlijks een bezoek als hij hier in Nederland is. Hij is geboren en getogen in Basseble, een man van het volk. Hij is mijn man ,die alles regelt rondom de bouw. Voor meer info zie www.laafiaghana.nl Dus giften zijn welkom. Bedankt alvast namens hen ,die het goed kunnen gebruiken. carmen

Actief sinds 11 Juli 2011
Verslag gelezen: 988
Totaal aantal bezoekers 233604

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2013 - 17 Januari 2014

Nandom again

02 November 2012 - 21 December 2012

Terug naar Ghana, Nandom

29 September 2011 - 21 December 2011

Terug naar Ghana

Landen bezocht: