Weer thuis. - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Weer thuis. - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Weer thuis.

Door: carmenghana

Blijf op de hoogte en volg carmen

21 December 2011 | Ghana, Nandom

Hallo allemaal,

Koud,brrrrrrrrrrrrr.En wat ziet het er weer grijs en saai uit. Weg uit het kleurrijke Ghana. Wat hebben we genoten van onze laatste dagen op reis door het land.
Heerlijk om zo relaxed af te sluiten,na zo veel indrukken op gedaan te hebben.
Het is een mooi land met veel variatie qua natuur. Ghana is niet vlak,maar heeft heuvels en bergen.In het noorden is het droog en hoe meer naar het zuiden hoe meer groen.
We hebben onze avonturen gehad. Het reizen met de bus en trotro,het onderhandelen over de prijs van vervoer en bagage.Je bent blank ,dus ze willen daar nog wel eens een slaatje uit slaan. Jammer voor hen,dat we bekend zijn met hun "gebruiken".En zo krijgen we de prijs die we willen.
we zijn begonnen bij de nijlpaarden. Om 6 uur in de ochtend in een bootje en binnen 10 minuten zien we hun oortjes boven he water uitsteken, Een clubje van ongeveer 8 stuks,waarvan ook een kleintje.We blijven op veilige afstand,want ze zijn toch gevaarlijker als gedacht. Helen heeft het er niet zo op,ons bootje is ook lek en ligt laag in het water.Ik houd me bezig met water scheppen en Marieke en Pieter genieten van de nijlpaardenfamilie. Een half uurtje en we gaan weer op weg naar de guesthouse om met trotro weer richting Wa te gaan. We willen naar Mole park,het grootste nationaal natuurpark van Ghana. Ons doel is de olifanten te zien.WE hebben de trotro naar Sawla en vandaar rijdt er niets meer.We zijn laat, het is al, ruim 17 uur en om 18 uur is het donker,dus we moeten een plan maken.Blijven slapen of een taxi nemen naar Larabanga,Mole park. We onderhandelen en pakken een taxi.Om 21 uur komen we aan, gelukkig.We hebben pech,geen olifanten ondanks drie safarietochten,Wel veel antilopen,apen,krokodillen en vogels.We genieten van de luxe van het zwembad ,de zon,een lekker bed en eten.
Echt een vakantiegevoel.

Even zover.
Was een drukke dag van reizen,thuis komen,wennen aan de kou ,alles.

• 01 Februari 2012 - 19:28

Liesbeth Uyit Bresda:

Jaja meiden, jullie alweer 1 maand aan het werk he, ik kom net thuis van 2 maanden Tanzania, maar us gauw bijbabbelenGr Liesbeth