Het aftellen is begonnen. - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen. - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen.

Door: carmenghana

Blijf op de hoogte en volg carmen

01 December 2011 | Ghana, Nandom

Hallo fans,

Elke keer weer leuk om jullie reacties te lezen!!

Het aftellen is begonnen. En zeker voor Marieke,want Pieter komt al over 5 nachtjes. Een mooier sinterklaascadeau kan ze zich niet wensen.Ze is nog even een weekendje naar WA om babies te vangen en dan wachten tot het vriendje komt.
Helen is nog druk met het beletteren van de kliniek in Nandom en ik doe mijn ding op de surgical.
We regelen ons afscheidsfeestje en nodigen onze mensen uit. Het gaat vast gezellig worden met lekkere rijst met kip, een drankje en pepernoten. De pepernoten hadden we eigenlijk op school willen geven,maar gezien het grote aantal kids zou dat een grote chaos geworden zijn. En zo geven we dan een echt nederlands tintje aan ons afscheid.
BEzig met het pakken van de koffers. Dit weekend gaan er al een paar koffers richting Wa en daarna naar Accra,zodat we daar niet mee hoeven te zeulen tijdens onze reis.We nemen 1 koffer mee om te reizen en natuurlijk de backpack van Pieter,dat moet wel lukken. We hebben niet veel nodig. 's Avonds iets gewassen is de volgende ochtend droog.We laten een hoop hier ,dus genoeg ruimte voor de souvenirs.
Dus nog een beetje shoppen dit weekend in Wa. Helen en ik gaan zaterdag nog even en we komen dan zondag weer terug.Kunnen we daar de meiden weer gedag zeggen voor een jaar.
Jerry is weer terug na een weekje van afwezigheid. De registratie van het land voor de healthcenter is een feit, documenten klaar. Je moet voor deze dingen allemaal van het een naar het ander,kost veel tijd. Daarbij kwam er voor Jerry nog een begrafenis tussendoor,dus hij mag even rusten voor hij naar Accra gaat. Is wel nodig,had ook de pech dat de bus niet reed en extra moest overnachten. En toen ook nog vanuit Wa een lekke band met de motor. We hebben het een beetje goed gemaakt met lekker banku ,soup en kip.
Vanmiddag maar eens langs de naaister, een kijkje nemen hoe ver het staat met onze jurken.
Vanochtend de foto's afgeven op school in bBasseble. Helen had voor allemaal een lijstje gemaakt. Ze waren er dolblij mee. Bij de oom van Jerry geluncht voor we naar huis fietsten. Jerry moest ook fieten,omdat de motor weer een lekke band heeft. Het is voor hem een zware klus,hij is het niet gewend,maar hij heeft het gehaald ,:-). En dan nu met de motor naar het dorp om hem te laten maken.Dat is een half uurtje lopen.dus hij heeft zijn excercise voor vandaag wel gehad :-). Vanavond,maar flink wat te eten maken.

Tot zover,geen spannende verhalen ,maar het leven van alle dag.

Liefs xxx carmen,helen,marieke,jerry

(p.s. check het reisverslag van Helen > helenbo.blogspot.com)

• 01 December 2011 - 21:20

Suzanne:

Wat een geweldige en indrukwekkende verhalen schrijven jullie toch, jullie doen prachtig werk!! Ik heb de site nou maar eens meteen bij mijn favorieten gezet, dat kijkt toch wat makkelijker en sneller. Geniet ervan, chapeau voor jullie!!

Liefs

• 04 December 2011 - 22:10

Pieter-Bas:

Koffer is gepakt en ben er klaar voor. Hoop jullie dinsdag avond te kunnen zien. Ik heb er zin in!!

groetjes