Druk weekend :-) - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu Druk weekend :-) - Reisverslag uit Nandom, Ghana van carmen loon - WaarBenJij.nu

Druk weekend :-)

Door: carmenghana

Blijf op de hoogte en volg carmen

06 November 2011 | Ghana, Nandom

Hallo allemaal,

Het weekend zit er weer op.We hebben net gebakken aardappeltjes uit de oven gegeten met kool en een klein kippepootje. Bijna net als thuis ,frietjes.
Marieke heeft haar weekend in Wa doorgebracht en babies gevangen. Haar verhaal zal ze nog wel schrijven. Ze is doodop,want ze heeft lange diensten gedraaid. En met haar malariaklachten een grote uitdaging, reizen ,werken,weinig eten.Maar na een lekkere douche en goede maaltijd en op tijd naar bed is ze morgen weer fit.
Helen en ik hebben zaterdagmiddag kidsclub gedraaid. Vanuit heel de omgeving komen dan de kinderen naar het ziekenhuis. We hadden ons goed voorbereid.Papier verzameld vanuit de opbergruimte met oude dossiers. de achterkanten zijn prima te gebruiken.We hebben ze in velerlei kleuren. Kleurtjes,potloden,lijm etc gekocht. En voorbeelden gemaakt :hoe teken je dieren in verschillenede stappen. Figuurtjes geknipt,papier op maat geknipt,alles gesorteerd.Even op de pc gekeken ,hoe vouw ik een springende kikker. We waren er klaar voor.Er waren zo'n 60 kids in de leeftijd van 5 -14 jaar. Groepen gemaakt,kikkers,vlinders,tekenen,plakken. Het liep als een trein en de kinderen waren erg enthousiast. Het zweet stond op onze vooorhoofden. En na 2 uur,sloten we af met zang en dans onder begeleidng van drum en samba's.
Zondagmorgen om 7 uur zaten we in de antenantal voor de mis. Zuster Pia en Juliana hadden ons uitgenodigd. Zo heb je nog wel iets aan je dag. Om 9 uur dan maar meteen naar de markt.
"s Middags om 15.30 uur naar de voetbalwedstrijd in Nandom. De kids van de club tegen kids uit Nandom.Deze kwamen echter niet opdagen dus ons team maar gesplitst en toch gespeeld. Wat maakt het uit,als je maar kunt voetballen.
Op ons fietsje weer naar huis en koken. En nu klaar voor een spelletje rummikub.
En vroeg naar bed denk ik zo. Morgen weer allemaal gewoon werken ,net als jullie.

liefs x carmen

• 07 November 2011 - 15:36

Carmen Van Loon:

HAllo,

Het is raar ,maar het lijkt of dramaverhalen ( marieke) het beter doen dan de leuke ervaringen daarnaast, haha.
    Geeft niet hoor, we weten in ieder geval dat ze gelezen worden.

x carmen

• 09 November 2011 - 01:07

Eliesbeth:

Hoi Carmen, Natuurlijk lezen we de andere verhalen ook, niet alleen wat Marieke beleeft.
    Je hebt van het weekend laten zien hoe creatief je bent.
    Hebben jullie al knuffeltjes uitgedeeld?
    Groetjes, ga nog een kindje eten geven, moet in de nacht ook gebeuren.

• 09 November 2011 - 18:55

Dorothé:

Klinkt gezellig, zo'n kidsclub!
    Is het hier in Huize van Loon niks bij :-)

• 10 November 2011 - 16:00

Raymond En Tamara:

Lieve Carmen, Helen en Marieke,

Jeeeehhh... wat een verhalen. Heftige maar gelukkig ook mooie verhalen.
    Gelukkig gaat het ook alweer beter met Marieke had ik op de volgende bladzijde gelezen, mbt de Malaria wat ze opgelopen had.

Nou vrouwke we blijven jullie volgen!
    Echt leuk en spannend om te lezen.

Blijf genieten daarzo, maar ook veel sterkte met de minder leuke dingen die jullie daar mee maken.

Heeeeel veeeeeel liefs uit,
    Oss

• 10 November 2011 - 16:08

Raymond En Tamara:

OOooohhh... en niet te vergeten!
    De foto's zijn ook erg leuk om te zien.

Helen die met haar schilderijen op school bezig is, Marieke die zich met de babietjes bezig houdt en jij Carmen die zich met Futu bezig houdt ;-)

• 11 November 2011 - 15:53

Lise:

hoi tante Carmen
    de fotos zijn leuk om te zien.
    vooral die van de babytjes en het geitje.
    heel veel sinterklaasgroetjes
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx